| کد خبر: 160189 |

◄ برگزاری هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک

رئیس هیات اجرایی کنفرانس هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک از ثبت 960 مقاله در سامانه دبیرخانه این کنفرانس خبرداد.

تین نیوز

رئیس هیات اجرایی کنفرانس هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک از ثبت 970 مقاله در سامانه دبیرخانه این کنفرانس خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رامیز قلی‌نژاد با اعلام این خبر گفت : از ابتدای فراخوان مقالات هفدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل‌ونقل وترافیک در اول آذر ماه تا پایان دی‌ماه سال جاری، 960 مقاله از سوی نویسندگان مقالات به این کنفرانس ارسال شده است که نسبت به کنفرانس شانزدهم ، 20 درصد کاهش داشته است.

رئیس هیات اجرایی کنفرانس تصریح کرد: دلیل کاهش تعداد مقالات دریافتی‌، کاهش مدت زمان فراخوان امسال نسبت به مدت فراخوان کنفرانس شانزدهم از 6 ماه به دو ماه بوده است. 

مهندس قلی‌نژاد، افزود: از مجموع مقالات دریافتی، ١٩ مقاله از کشورهای آمریکا و پرتغال هرکدام ٦ مقاله و کشورهای ترکیه، روسیه، اسپانیا، هند، باهاما، آرژانتین و آروبا (هلند) هرکدام یک مقاله ارسال شده است. 

وی با اشاره به محورهای مورد استقبال در هفدهمین کنفرانس افزود: بیشترین تعداد مقالات در محورهای «ایمنی ترافیک»، «حمل و نقل همگانی» و «برنامه ریزی حمل‌ونقل و شهرسازی» به ترتیب با 180، 112 و 109 مقاله، ثبت و ارسال شده است.

قلی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: محورهای «قوانین و مقررات و مدیریت یکپارچه ترافیک»، «طراحی هندسی معابر» و «آموزش ترافیک» به ترتیب با 34، 37 و 38 مقاله دریافتی، سه محور کم استقبال در هفدهمین کنفرانس بوده است و در محورهای «سیستم‌های هوشمند حمل و نقل»، 101 مقاله؛ «مدیریت سیستم‌های حمل‌ و نقل و ترافیک»، 92 مقاله؛ «حمل‌و‌نقل و توسعه پایدار»  89 مقاله؛ «مهندسی ترافیک» ، 71 مقاله؛«اقتصاد حمل‌و‌نقل»، 54 مقاله و «حمل و نقل غیرموتوری»، 43 مقاله ثبت وارسال شده است. 

رئیس هیات اجرایی کنفرانس با اعلام پایان یافتن مهلت ارسال مقالات از ساعت 24 روز شنبه 30 دی‌ماه، افزود: به منظور تسهیل در ارسال برخی مقالات که در مراحل پایانی ثبت و ارسال ، دچار مشکل شده بودند، سامانه ارسال مقالات در روز اول بهمن به مدت 8 ساعت بازگشایی و در اختیار علاقه مندان قرارداده شد.

قلی‌نژاد با اشاره به پایان مهلت داوری آثار رسیده به کنفرانس در تاریخ 15 بهمن ماه جاری افزود: داوری مقالات دریافتی، از ابتدای فرآیند دریافت آثار با هدایت دوازده سرگروه علمی و همکاری 195 داور آغاز شده است و تا دو هفته آینده پایان می‌یابد و نتایج داوری‌ها به اطلاع نویسندگان مقالات پذیرفته شده می‌رسد.

به گفت وی، بخشی از مقالات برگزیده، در روزهای برگزاری کنفرانس به صورت سخنرانی ارائه می‌شود و تعدادی از آثار منتخب نیز به صورت پوستر در معرض دید شرکت کنندگان در کنفرانس قرار می گیرد.

هفدهیمن کنفرانس بین المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک، روزهای 29 و 30 بهمن‌ماه سال جاری با حضور اندیشمندان حوزه حمل و نقل و ترافیک از کشورهای ایران، آلمان، اتریش، پرتغال، آمریکا، استرالیا، بلژیک، انگلستان و پاکستان در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

وی هم‌چنین به سخنان شهردار تهران در این‌باره اشاره داشت و خواست دکتر نجفی را این‌گونه عنوان کرد:حل مشکل «ترافیک» و «آلودگی هوا» دو خواسته و مطالبه مردم از مسئولان است و از آن‌جایی که ما خدمتگزار مردم هستیم و برآمده از رای مردم هستیم باید به خواسته آنها توجه جدی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.