| کد خبر: 159290 |

◄ دو سوم ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای فرسوده است

رییس اتحادیه حمل‌ونقل کالای استان تهران و عضو هیئت مدیره کانون انجمن‌های صفی رانندگان سراسر کشور گفت: بخش حمل و نقل صاحب یک متولی متمرکز نیست.

تین نیوز

لازم است برای بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان شاهرگ حیاتی برنامه ریزی داشته باشیم. چرا که تقویت این بخش روی سایر امورات زندگی مردم تأثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات راه‌سازی و راهداری، معدنی خودرو دیزل تهران ظهر امروز در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب تهران برگزار شد.

حسین زندی رییس اتحادیه حمل‌ونقل کالای استان تهران و عضو هیئت‌مدیره کانون انجمن‌های صفی رانندگان سراسر کشوردر آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: از نظر وسعت جعرافیایی جزو کشورهای بزرگ جهان هستیم و صاحب تمام مودهای حمل‌ونقلی ، بااین‌حال عمده فشار بر روی حمل‌ونقل جاده‌ای است و صنعت ریلی و دریایی در ابتدای مسیر توسعه و تکامل است و این درحالی است که صنعت هوایی صرفه لازم اقتصادی را ندارد.

وی با بیان اینکه حمل کالا و مسافر بر دوش جاده است، ادامه داد: لازم است برای بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان شاهرگ حیاتی برنامه ریزی داشته باشیم. چرا که تقویت این بخش روی سایر امورات زندگی مردم تأثیر می‌گذارد.

وی با تشریح تأثیر بخش حمل‌ونقل روی اقتصاد کشور ادامه داد: 500 هزار خودرو در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارد که دو سوم ان فرسوده است و نیاز شدیدی به نوسازی در بخش حمل‌ونقل دیده می‌شود.

زندی بابیان اینکه در سال 2000 قصد خرید از آلمان داشتیم و بنا بود هرسال 20 هزار خودروی جدید به ناوگان حمل‌ونقل اضافه شود و در عرض 10 سال نوسازی اجرایی شود گفت: بااین‌حال این برنامه نیمه‌کاره رها شد.

وی برگزاری جلسات و نمایشگاه‌های راهسازی را برای حل مشکلات بخش حمل‌ونقل تاثیرگذار دانست و گفت: متاسفانه متولی متمرکز در حوزه حمل‌ونقل نداریم و هم وزارت کار وهم وزارت راه و شهرسازی خود را متولی این بخش می دانند.

وی تاکید کرد که لازم است برای  بخش حمل‌ونقل مدیریت متمرکز ایجاد کنیم  تا منجر به ساماندهی مشکلات این بخش شود.

وی هم‌چنین به حضور استارت‌آپ‌ها در بخش حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت: حضور استارت‌آپ‌ها در سایر بخش‌های حمل‌ونقلی به‌جز مسافری ضرورت دارد و باید برای ان برنامه‌ریزی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.