| کد خبر: 159234 |

◄ کاهش هزینه حمل بار در کریدور شمال - جنوب

با فعال شدن کریدور شمال - جنوب، هزینه‌های حمل کالا از بندرعباس به شمال اروپا و روسیه در این کریدور 30 درصد کاهش می‌یابد.

تین نیوز

 به گفته دبیر نمایشگاه بین‌المللی لجستیک و حمل‌و‌نقل کشور با فعال شدن کریدور شمال-جنوب، هزینه‌های حمل کالا از بندرعباس به شمال اروپا و روسیه در این کریدور  30 درصد کاهش می‌یابد.

کریدورشمال-جنوب یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی برای حمل کالا از بندرعباس به کشورهای آسیای میانه و کشورهای منطقه است و زمان حمل بار در این مسیر ترانزیتی نسبت به مسیرهای سنتی از نظر مسافت 40درصد کاهش پیدا می کند.

آزاده مستعانی اظهار داشت: هم اکنون کشورهای منطقه در مسیر این کریدور با تشکیل اتحادیه‌ها و انعقاد قراردادهای همکاری در رقابتی همه‌‌جانبه برای توسعه و تجهیز بنادر، جاده‌ها، ترمینال و مسیرهای ریلی خود برنامه‌ریزی مناسبی دارند و در این راستا برنامه‌ریزی ما برای تقویت صنعت لجستیک در بندرعباس شرایط مناسبی را برای استفاده از این ظرفیت مهم صنعت حمل و نقل به وجود می آورد.

براساس گزارش ایسنا مستعانی شناسایی ظرفیت‌های حوزه‌های لجستیک و مدیریت زنجیره تامین در صنعت حمل‌و‌نقل و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های موجود در این حوزه برای ایجاد اشتغالزایی و کارآفرینی را از مهم ترین محورهای دیگر این همایش در بندرعباس اعلام کرد.

دبیر نمایشگاه در ادامه افزود: پیگیری ایجاد ساختار مدیریت لجستیک در سطح ملی، حمایت از شکل ‌گیری مراکز لجستیکی منطقه‌ای در حاشیه بنادر و کلان‌شهرها و کاهش هزینه های لجستیک در سطح خرد و کلان در نظام توزیع کشور را از مهمترین مزیت‌های توسعه صنعت لجستیک در کشور اعلام کرد.

به گفته وی، دراین همایش فعالان لجستیک کشور آخرین دستاوردها و تکنولوژی های روز دنیا در این حوزه به خصوص در بخش‌های مختلف صنعت حمل و نقل کشور را عرضه می‌کنند تا از ظرفیت های بنادر کشور با رویکرد صادرات محصولات (غیرنفتی) به سایر کشورهای جهان استفاده شود.

این نمایشگاه قرار است  با حضور دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل دریایی، زمینی، ریلی و هوایی نمایشگاه بین‌المللی لجستیک و حمل‌و‌نقل و خدمات و تجهیزات وابسته روزهای 23 و تا 26 بهمن ماه سال جاری در بندرعباس برگزار می شود.

از مهمترین دلایل برگزاری نمایشگاه مذکور معرفی ظرفیت‌های موجود در کشور، ایجاد فرصت مناسب برای ارائه تازه‌ترین پژوهش‌ها و فناوری‌ها در صنعت حمل‌و‌نقل و لجستیک در سطح بین‌المللی و امکان تبادل اطلاعات و عقد قراردادهای بین‌المللی در نشست‌های تجاری بین متخصصان و فعالان این صنعت است.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.