| کد خبر: 156295 |

◄ تمایلی برای واگذاری امور هوایی به بخش خصوصی وجود ندارد

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی انتقاد به اینکه روند اجرای اصل 44 خوب نبوده و بخش دولتی تمایلی برای واگذاری بخشی از کارها به بخش خصوصی از خودشان نداده است، بیان کرد: روی بخش خصوصی حساب باز کنید، نیرو و توان اصلی صنعت هوایی و فضایی کشور بخش خصوصی است.

تین نیوز

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی با انتقاد به اینکه روند اجرای اصل 44 خوب نبوده و بخش دولتی تمایلی برای واگذاری بخشی از کارها به بخش خصوصی از  خود نشان نداده است، بیان کرد: روی بخش خصوصی حساب باز کنید، نیرو و توان اصلی صنعت هوایی و فضایی کشور بخش خصوصی است.

مسعود قاسمی در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان این‌که خوشحالیم که بعد از گذشت 10 سال از آغاز هسته اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران میزبان شما در این نمایشگاه هستیم، گفت: در طی یک دهه فعالیت این اتحادیه به دنبال این بودیم که  بتوانیم با جمع‌کردن شرکت‌های کوچک در کنار هم به یک مجموعه بزرگ‌تر دست پیدا کنیم تا شاهد رشد صنعت هوافضا باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: تحریم‌ها دست‌به‌گریبان تمام حوزه‌های صنعت هوایی و فضایی کشور بوده است در همین راستا به‌سختی توانستیم چرخ این صنعت را بگردانیم، هرچند که دنیا درب‌های خود را به روی ما بسته بود اما متخصصان کشور با توان بالا توانستند این چرخ را با تمام مشکلات بچرخانند.

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران به سند چشم‌انداز 1404 اشاره کرد و گفت:  بر اساس سند چشم‌انداز بایستی تا سال 1404در جابه‌جایی بار در جایگاه اول و در جابه‌جایی مسافر در صنعت حمل‌ونقل هوایی در جایگاه دوم منطقه دست پیدا کنیم که به نظر بنده در شرایط فعلی و حدود 150 هواپیما فعال این موضوع بعید است.

قاسمی بابیان اینکه در حال حاضر میانگین سنی ناوگان هوایی ایران 23 سال است این در حالی است که میانگین سنی ناوگان هوایی در کشورهای منطقه 5 سال است، خاطرنشان کرد: با این شرایط رسیدن به سند چشم‌انداز 1404 شدنی به نظر نمی‌رسد و ما نمی‌توانیم فضای رقابتی ایجاد کنیم.

طبق گفته او،نیروی اصلی صنعت هوایی و فضایی کشور بخش خصوصی است. اگر بخش خصوصی نباشد چرخ این صنعت نخواهد چرخید  و این موضوع در تمام دنیا ثابت‌ شده است.

قاسمی با انتقاد از اینکه روند اجرای اصل 44 خوب نبوده است و بخش دولتی تمایلی برای واگذاری بخشی از کارها به بخش خصوصی از  خودشان نداده است، افزود: احتمالاً دولت احساس می‌کند که بخش خصوصی به آن میزان از توانایی نرسیده است که بخواهد بخشی از کارهای را واگذار کند که این موضوع اصلاً درست نیست.

 او بابیان اینکه در سال 1386 زمانی که هسته اصلی اتحادیه صنایع هوایی و فضایی کشور شکل گرفت فکر نمی‌کردیم که روزی 240 شرکت خصوصی داشته باشیم که در بخش هوایی و فضایی خدمت‌رسانی کنند، افزود:  این شرکت‌هایی که عضو اتحادیه هستند امروز تولیداتی با بالاترین سطح استاندارد دارند. من همین‌جا تقاضا دارم که روی بخش خصوصی حساب باز کنید. ما قصد داریم در کنار بخش دولتی چرخه صنعت را محکم‌تر به چرخش درآوریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.