| کد خبر: 152574 |

به گزارش خبرنگار تین نیوز

◄ جهانگیری: نباید از رسانه ترسید

معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها مشغله زیاد رییس جمهوری را دلیل عدم حضور وی در این مراسم عنوان کرد.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور در آئین افتتاح بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها مراتب قدردانی رییس‌جمهور از تلاش فعالان رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی درست و ایجاد فضای توسعه و پیشرفت کشور را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار «تین‌نیوز» وی در ادامه سخنان خود در این مراسم به این موصوع پرداخت که همه وظیفه داریم که جایگاه و نقش مطبوعات و رسانه در اندازه واقعی خود شناخته و حس همدلی با اصحاب رسانه پیدا کنیم.

جهانگیری با اشاره این‌که گاهی اوقات رسانه‌ها طوری رفتار می‌کنند که خوشایند دولت‌ها نیست، گفت: ما نباید از رسانه دوری کنیم یا به رسانه هراسی روی آوریم، از رسانه نباید ترسید با رسانه باید کار کرد حتی اگر زبان نقد آن تند باشد. رسانه و مطبوعات جای گفتن و شنیدن و آگاهی دادن و محل نقد صحیح است.

وی با بیان این‌که «مطبوعات محل ترویج اخلاق و انصاف است و نه میدان بی‌اخلاقی و بی‌انصافی» یاداور شد: رسانه میدان دوستی است و نه محل دشمنی، رسانه محل همگرایی، انسجام و همبستگی ملی است و نه محلی برای واگرایی و جامعه ما امروز به شدت به این جهات مثبتی که در رسانه گفته می‌شود نیاز دارد.

جهانگیری با تاکید این‌که نقد رسانه‌ها بزرگ‌ترین سرمایه برای اداره کشور است ابراز داشت: هرکس نتواند نقد رسانه‌های رسمی کشور را تحمل کند قطعا به راهی اشتباه خواهد رفت و در آن اشتباه منابع کشور که متعاق به همه احاد است رابه هدر خواهد داد.

جهانگیری در ادامه سخنان خود، افزود: اصحاب رسانه از مدیر مسئول، دبیر و سردبیر، عکاس و گرافیست و خبرنگار همه و همه نیازمند امنیت روانی و شغلی هستند و دولت مکلف است که در این راستا تلاش کند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد: دولت، مجلس و قوه قضاییه مهم‌ترین وظیفه‌ای که برعهده دارند این است که تلاش کنند قانون مطبوعات در متن جامعه باشند و سعی نکند که با استفاده از قانون مطبوعات را از متن به حاشیه ببرند.

جهانگیری با طرح این سوال که مسئولیت حراست و پاسداشت اخلاق حرفه‌ای در مطبوعات بر عهده کیست، گفت: در صنوف مهم مثل پزشکی که با جان مردم در ارتباط است گفته می‌شود مسولیت حرفه‌ای پزشک نظارت و کنترل و برخورد با تخلفات خود برعهده خود پزشکان باید باشد، البته حق مردم است که به دستگاه قضایی هم مراجعه کنند.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این نکته لایحه سازمان نظام رسانه‌ای در دولت در حال تصویب است گفت: بیش از یک سال و نیم است که این لایحه در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است و از چهارشنبه به جلسه اصلی دولت آمده است.

جهانگیری در پایان سخنان خود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست که این لایحه را در اختیار مطبوعات قرار دهند که اگر آن‌ها انتقادی دارند آن را به دولت منتقل کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.