| کد خبر: 151397 |

با حضور اعضای شورای اسلامی شهر؛

نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری در مشهد افتتاح شد

بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی شهر فرسوده هستند و از همین رو آلایندگی بالایی را دارا بوده و سرعت خدمات‌دهی آنها نیز کم است؛ اگر امکانات لازم جهت نوسازی ناوگان فعلی فراهم شود، گام تاثیرگذاری را برداشته‌ایم.

تین نیوز

 بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی شهر فرسوده هستند و از همین رو آلایندگی بالایی را دارا بوده و سرعت خدمات‌دهی آنها نیز کم است؛ اگر امکانات لازم جهت نوسازی ناوگان فعلی فراهم شود، گام تاثیرگذاری را برداشته‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهدمقدس، نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مشهدمقدس و چمعی دیگر از مسئولان افتتاح شد.

 آیین افتتاح نمایشگاه حمل و نقل و خدمات شهری مشهد با حضور رئیس شورا، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و نیز رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد برگزار شد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه این مراسم اظهار کرد: شورا برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم در حوزه خدمات شهری وظایف مشخصی را داراست؛ یکی از اصلی‌ترین نکات مدنظر شورای پنجم شهر مشهد که در راستای برنامه‌ها و طرح‌هایی بوده که از گذشته وجود داشته است به حوزه فضای سبز و توسعه آن برمی‌گردد.

وی افزود: مهم‌ترین موضوع در حوزه فضای سبز و توسعه آن، کمربند سبز مشهد است که می‌تواند ظرفیت گردشگری خوبی را برای شهر ایجاد کند؛ حدود 9 هزار هکتار از اراضی این محدوده سرمایه‌گذاری شده و امیدواریم با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، فازهای اول آن برای حضور و بهره‌مندی شهروندان فعال شود.

حیدری با بیان اینکه خدمات شهری ارائه شده به مردم در مقایسه با آنچه صورت می‌گیرد، گران تمام می‌شود، اظهار کرد: یکی از بحث‌های جدی شورا بر این مبناست که شرایط به گونه‌ای پیش برده شود تا مقداری از هزینه‌ها کاهش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اشاره‌ای هم به بحث بحران کم آبی در شهر داشت و در زمینه راهکارهای مقابله با این پدیده مشکل‌ساز گفت: گونه‌های گیاهی استفاده شده حوزه فضای سبز شهری باید تغییر یابد و از گونه‌هایی بهره ببریم که نیاز کمتری به آب دارند.

حیدری توسعه پارک‌های جدید و تکمیل پارک‌هایی از قبیل چهل‌بازه و پارک خورشید را از دیگر برنامه‌های شورای شهر دانست و تصریح کرد: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و سرمایه‌گذارانی که در این پروژه‌ها جذب خواهند شد، بتوانیم این پارک‌ها را هرچه زودتر فعال کنیم تا در اختیار مردم قرار گیرد.

در ادامه این مراسم مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهدمقدس ضمن مناسب و خوب ارزیابی کردن سطح نمایشگاه، اظهار کرد: گسترش برنامه‌های نمایشگاهی یکی از رویکردهای شورای پنجم است؛ به‌واسطه چنین نمایشگاه‌هایی افراد فعال در حوزه‌های مربوطه با آخرین تولیدات و فناوری های روز آشنا می‌شوند و موجبات گسترش تعاملات فراهم می‌گردد.

بهاروند در ادامه گفت: به‌دنبال این حمل و نقل شهر را هوشمند کنیم و به سمتی برویم که شهر هوشمندی داشته باشیم.

وی اصلی ترین رویکرد کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا را گسترش حمل و نقل عمومی و به خصوص قطارشهری دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی شهر فرسوده هستند و از همین رو آلایندگی بالایی را دارا بوده و سرعت خدمات‌دهی آنها نیز کم است؛ اگر امکانات لازم جهت نوسازی ناوگان فعلی فراهم شود، گام تاثیرگذاری را برداشته‌ایم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهدمقدس از خریداری شدن 100 دستگاه اتوبوس جدید از کشور مجارستان خبر داد و گفت: با این تعداد اتوبوس و نیز اتوبوس‌هایی که از قبل خریداری شده‌اند، تا پایان سال شاهد نوسازی بخشی از ناوگان سازمان اتوبوسرانی مشهد خواهیم بود.

بهاروند با بیان اینکه فرهنگ ترافیکی ما دارای مشکل است و باید آن را اصلاح کنیم، گفت: استفاده از حمل و نقل عمومی نیازمند گسترش یافتن است؛ توان مضاعفی را در بحث گسترش مترو و راه‌اندازی آن و همچنین خطوط BRT در سطح شهر خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه مشهد دومین کلانشهر کشور است و سالانه بالغ بر 27 میلیون زائر به این شهر سفر می‌کنند، افزود: با وجود چنین شرایطی دولت باید توجه ویژه‌ای به این شهر داشته باشد.

شایان ذکر است؛ این نمایشگاه تا تاریخ 28 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهدمقدس آماده بازدید علاقه‌مندان و فعالان حوزه حمل و نقل و خدمات شهری است.

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.