| کد خبر: 150107 |

در اولین کنفرانس علوم دریایی و جوی انجام می‌گیرد

◄ ارائه راهکار برای محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر دریایی

در بخش محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر ظرفیت‌های بهره‌وری از باد، جزرومد و امواج را بررسی خواهیم کرد

تین نیوز

دبیر اجرایی اولین کنفرانس علوم دریایی و جوی گفت: تلاش خواهیم کرد تا خروجی این کنفرانس راهکارهایی عملی برای مشکلات کشور در حوزه محیط زیست دریایی و انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، طاهره حق‌روستا با اشاره به موضوعات برگزاری این کنفرانس گفت: این کنفرانس با هدف اهمیت‌بخشی به موضوع محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر در بخش دریایی و جوی که  امروزه در دنیا مطرح است، برگزار می‌شود.

او افزود: محورهای کنفرانس هم بر همین اساس خواهد بود و در بخش محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر ظرفیت‌های بهره‌وری از باد، جزرومد و امواج را بررسی خواهیم کرد.

دبیر اجرایی اولین کنفرانس علوم دریایی و جوی با اشاره برگزاری این کنفرانس به شکل بین‌المللی گفت:  این کنفرانس بین‌المللی است و تلاش داریم تا بتوانیم از تجربه دیگر کشورها نیز استفاده کنیم. با این حال محوریت این مباحث به شکل داخلی و با توجه به شرایط اقلیمی و ظرفیت‌های ایران خواهد بود.

او تصریح کرد: البته باید توجه داشت که چنین کاری در بخش اجرایی و حتی تحقیقاتی پروژه بسیار بزرگی است که نیاز به توجه، هزینه و مطالعات کافی دارد.

حق‌روستا گفت: علاوه بر این با توجه به مشکلات زیست محیطی که در حوزه دریا داریم تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم راهکارهایی را برای حل این مشکلات پیشنهاد کنیم و امیدوارم که یک خروجی عملگرایانه از این کنفرانس داشته باشیم.

او اظهار کرد: از مجموعه مقالاتی که ارسال شده‌اند در نهایت حدود 60 مقاله پذیرفته خواهد شد و با توجه به اینکه این کنفرانس یک روزه است احتمالا 10 تا 12 مقاله هم ارائه خواهد شد. تا امروز مقلاتی از کشورهای مالزی و اسپانیا هم برای حضور در این کنفرانس فرستاده شده است.

Untitled-1-1

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.