| کد خبر: 132163 |

حضور هلدینگ احیاء سپاهان در پروژه‌های ریلی

◄ جبران هزینه های حمل ریلی از محل بهره‌وری ممکن است

تین نیوز

مدیرعامل شرکت احیاء ریل اظهار داشت: یکی از دلایلی که اثرات خصوصی‌سازی در راه‌آهن نمود پیدا نمی‌کند این است که بخش‌های درگیر عملیاتی و هسته‌های تصمیم گیر در بخش راندمان هنوز در دولت مانده است. این اقدام احیاء سپاهان شاید بتواند طلیعه خوبی برای فعالان بخش ریلی باشد که بتوانیم بهره‌وری در این بخش را بالا ببریم.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مرتضی رجبی، مدیرعامل شرکت احیاء ریل در حاشیه نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز و در خصوص مقایسه بخش جاده‌ای و ریلی در حمل بار معادن اظهار داشت: عمده مشکلات ما در راه‌آهن که نمی‌توانیم با جاده رقابت کنیم بحث مدیریت ترافیک است. زمان رسیدن بار در جاده خیلی کوتاه‌تر از ریل است.

 

رجبی در ادامه خاطرنشان کرد: این موضوع سبب می‌شود که حتی قیمت‌های بالاتر جاده نیز برای صاحبان بار توجیه زمانی و اقتصادی داشته باشد. یکی دیگر از دلایل آن این است که مدیریت ترافیک هنوز بر اساس اسناد بالادستی که داریم به بخش خصوصی واگذار نشده است. البته این موضوع یک مقوله پیچیده و سختی است که به نظرمی رسد باید راه‌آهن به این فکر بیافتد و اقدام ما نقطه عطفی در این زمینه محسوب می‌شود.

 

مدیرعامل احیاء ریل با اشاره به اینکه اگر ما به عنوان اولین شرکت بتوانیم مدیریت ترافیک را ولو صرفاً در ایستگاه مبدأ بر عهده داشته باشیم و در آینده بتوانیم با توسعه در طول شبکه این اقدام را گسترش دهیم می‌توانیم بسیاری از مشکلات حمل‌ونقل در خاف را کاهش دهیم گفت: یکی از دلایلی که اثرات خصوصی‌سازی در راه‌آهن نمود پیدا نمی‌کند این است که بخش‌های درگیر عملیاتی و هسته‌های تصمیم گیر در بخش راندمان هنوز در دولت مانده است. این اقدام احیاء سپاهان شاید بتواند طلیعه خوبی برای فعالان بخش ریلی باشد که بتوانیم بهره‌وری در این بخش را بالا ببریم.

 

رجبی خاطرنشان کرد: با توجه به انعقاد قرارداد بین راه‌آهن و شرکت احیاء سپاهان قرار شده که قطار برنامه‌ای از ایستگاه سنگان جدید به سمت بندر عباس اتفاق بیافتد. همان‌طور که در جریان هستید قطار باری تفاوت‌هایی با قطار مسافری دارد و بر اساس نیازهای بهره‌برداری و شیب و فراز قطارها متغیر هستند تا به مقصد برسند.

 

وی در پایان اظهار داشت: اگر این اتفاق رخ دهد و تأخیر ما کاهش پیدا کند و زمان تحویل کالا منظم شود می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری در مناطق معدنی شود. اگر این روند ادامه داشته باشد بسیاری از هزینه‌هایی که برای خرید واگن و زیرساخت‌های ریلی صرف می‌شود از محل بهره‌وری جبران خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.