| کد خبر: 131889 |

گفت‌وگوی اختصاصی تین نیوز با مدیر فروش و توسعه بازار شرکت واگو در خاورمیانه

◄ حضور جدی واگو در بازار ریلی ایران پس از برجام

تین نیوز

مدیر فروش و توسعه بازار شرکت واگو در خاورمیانه اظهار داشت: تغییراتی که در فضای اقتصادی در ایران در سال‌های گذشته به وجود آمد شرکت را به این واقعیت رساند که حضور مستقیم آن در کنار شریک خود پتسا صنعت که قریب 15 سال با آن در بازار ایران حضور داشته، حضور جدی‌تری را رقم بزند.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز، منصورزاده، مدیر فروش و توسعه بازار شرکت واگو در خاورمیانه در گفت‌وگوی اختصاصی با تین نیوز با اشاره به حضور غیر مستقیم طولانی مدت واگو در بازار صنعت ایران اظهار داشت: واگو نه تنها در صنایع ریلی بلکه در صنایع نفت و گاز، اتوماسیون، برق و انرژی حرف‌های زیادی برای گفتن در بازار ایران داشته و دارد و امروز نیز شریک ما و همین‌طور سیستم‌های مشتری مدار دیگری در ایران حضور دارند که به خوبی با راه‌حل‌های ما در صنایع مختلف آشنا هستند. در ادامه مشروح گفت‌وگوی وی با تین نیوز را می‌خوانید:

 

آیا واگو برای نخستین بار است که در نمایشگاه شرکت کرده یا در نمایشگاه‌های قبل نیز حضور داشتید؟

شرکت واگو از سال‌های بسیار دور در صنعت ریلی دنیا حضور داشته و هنوز در ایران حضور مستقیم در صنعت ریلی نداشته اما به طور غیر مستقیم در هر آنچه پروژه‌های ریلی چه در زمینه قطارهای شهری و چه در زمینه راه‌آهن بین‌شهری در ایران وجود دارد که شرکای خارجی درگیر آن بوده‌اند از تولیدات واگو استفاده شده است.

 

دلیل آن نیز استانداردهای خاصی است که محصولات شرکت برای صنعت ریلی داشته و دارد و امروز در بیشتر کشورهای دنیا استفاده می‌شود. این نمایشگاه اولین نمایشگاه ریلی است که شرکت واگو به صورت مستقل در آن حضور پیدا کرده اما عملاً سومین نمایشگاهی است که طی هشت ماه گذشته این شرکت در ایران در آن حضور مستقیم داشته است.

 

چه شد که تصمیم گرفتید به صورت مستقیم وارد بازار ایران شوید و حضور خود را جدی‌تر کنید؟

تغییراتی که در سال‌های گذشته در فضای اقتصادی در ایران به وجود آمد شرکت را به این واقعیت رساند که حضور مستقیم آن در کنار شریکی که قریب 15 سال با آن در بازار حضور داشت، حضور جدی‌تری را رقم بزند. به هرحال صنعت ریلی در ایران، صنعت رو به رشدی  است و بسیاری پروژه‌های بزرگی در این صنعت در حال انجام است و پروژه‌های پیش رو نیز پروژه‌های خوبی هستند و به این ترتیب در ایران نیز عملاً این فضا به وجود آمده که بتوانیم راه‌حل‌ها و تولیدات خود را  عرضه کنیم.

 

بازار ریلی ایران را با توجه به دوران پسابرجام و تغییر فضای سیاسی ایران و نیز جهان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برجام به طور طبیعی توانست کمک بسیاری نه تنها به شرکت ما بلکه به همه شرکت‌های اروپایی دیگر نیز بکند تا بتوانند از فضای پروژه‌های زیادی که در ایران در صنایع مختلف از جمله صنعت ریلی وجود دارد استفاده کنند و بتوانند حضور خود را در این صنایع اعلام کنند.

 

واگو نه تنها در صنایع ریلی بلکه در صنایع نفت و گاز، اتوماسیون، برق و انرژی برنامه های زیادی برای اجرا دارد.

 

با توجه به اینکه شما در حوزه تأمین قطعات فعالیت دارید آیا با شرکت‌های بزرگ خارجی مثل زیمنس و اشتادلر  که در ایران پروژه هایی در حال انجام دارند، همکاری دارید؟

این قراردادها و همکاری‌ها در سطوح بالا در خود شرکت‌های اصلی در جریان است. بخشی از قراردادها نیز که به واسطه اجرا شدن آن‌ها توسط شریک داخلی مثل پروژه‌هایی که زیمنس ممکن است با مپنا به طور مشترک داشته باشند، شریک ایرانی ما عملاً درگیر است و در حال سرویس دادن به آن بخش از پروژه‌ها و قراردادها است. بله. امروزه ما درگیر این پروژه‌ها و قراردادها نیز هستیم.

 

یکی از مشکلات اصلی مطرح شده از سوی شرکت‌های خارجی بحث مالی است. آیا شما نیز مشکلی در زمینه مالی و انتقال پول دارید یا خیر؟

این سؤالی نیست که من پاسخ بدهم چون همه‌چیز کاملاً مشخص است. بحث انتقال بین بانکی مسئله‌ای کاملاً مشخص است که بر کسی پوشیده نیست. تلاش ما همواره این بوده که از کانال‌های رسمی مشکلات خود را در این زمینه حل کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.