| کد خبر: 131826 |

گفت‌وگوی تین نیوز با مدیرعامل شرکت پیشرو کنترل سامان

◄ حضور زنان در صنعت، در ایران بیشتر از اروپاست

تین نیوز

مدیرعامل شرکت پیشرو کنترل سامان اظهار داشت: امسال شرکت پیشرو کنترل سامان 8 مهمان خارجی از 7 شرکت اروپایی داشت. 3 شرکتی که ما با آن‌ها همکاری می‌کنیم آلمانی هستند. یک شرکت فنلاندی نیز که در زمینه سیستم‌های کنترل اتوماسیون داخل قطار فعالیت می‌کند و 3 شرکت نیز از سوئیس حضور داشتند.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز، پروانه بخارایی، مدیرعامل شرکت پیشرو کنترل سامان در گفت‌وگو با تین نیوز در خصوص فعالیت‌های این شرکت، همکاران اروپایی آن‌ها و نیز فعالیت زنان در بخش صنعت به گفت‌وگو پرداخت. در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید:

 

سابقه فعالیت شرکت پیشرو کنترل سامان و همکاری این شرکت با شرکت های خارجی به چه شکل است؟

در حال حاضر 5 سال از تأسیس شرکت پیشرو کنترل سامان  می‌گذرد و هدف از تأسیس این شرکت انتقال تکنولوژی از اروپا به دلیل دارا بودن استاندارد بالا در کیفیت کالا است. ما در طول این چند سال که در بازار ایران فعالیت می‌کنیم به دلیل داشتن برندهای نامداری که در صدر تمام لیست‌های شرکت‌های تولیدکننده سیستم‌های ریلی مثل قطار، مترو و لکوموتیو هستند در بازار ایران شناخته شده هستیم.

 

هدف اصلی ما اما صرفاً این نیست که بازاری برای فروش داشته باشیم. ما آمده‌ایم تا تکنولوژی را منتقل کنیم و در حال حاضر در حوزه تجهیزات مانیتورینگ و کنترل داخل قطار و هر چیزی که مربوط به سیستم‌های الکتریکی و کنترل و اندازه‌گیری می‌شود، ما نماینده 10 شرکت اروپایی هستیم.

 

قراردادهای ما به‌گونه‌ای بسته شده که می‌توانیم با انتقال تکنولوژی تولید داخل داشته باشیم. متأسفانه مدتی است که پروژه‌ها همگی کند هستند و ما منتظر اولین پروژه جدید تولید در داخل کشور هستیم. از سوی دیگر به دلیل اینکه سابقه کاری ما در بخش اتوماسیون است ما بخش R&D (بخش تحقیق و توسعه) نیز داریم. در این بخش ما در حال توسعه دادن برخی از زیرساخت‌های کنترل مانیتورینگ خود هستیم که به صورت محلی و ساخت خود شرکت پیشرو کنترل سامان است.

 

امسال سومین سالی است که در نمایشگاه ریلی شرکت کردیم و همه شرکای ما از شرکت‌های مختلف در نمایشگاه حضور دارند تا بتوانیم بازار را به خوبی شناسایی کرده و سرویس‌های لازم را به مشتری‌های خود از میان شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی صنعت ریلی ایران ارائه دهیم.

 

مشتری‌های ما هم تولیدکنندگان هستند و هم شرکت‌هایی که کارهای تعمیر و نگهداری و یا بازسازی را انجام می‌دهند و همه از مشتری‌های ما هستند. در کنار این موارد با شرکت‌های بزرگ دولتی نیز در ارتباط هستیم.

 

صنعت ریلی در ایران به عنوان یک صنعت مردانه‌ شناخته می‌شود. شما به عنوان یک مدیر زن این حوزه را چطور تجربه کردید؟

خود من به شخصه سابقه بیست ساله‌ای در بخش صنعت دارم و بیشتر نیز در بخش صنایع تولیدی فعالیت داشته‌ام. در مجموع به تفاوت جنسیتی برای فعالیت در بخش صنعت قائل نیستم. سابقه کاری من طراحی سیستم‌های کنترل اتوماسیون در بخش‌های صنعتی است. فکر می‌کنم ایران پتانسیل بالایی در این زمینه دارد چون زنان باهوش بسیاری در آن زندگی می‌کنند و من می‌توانم با همکاری آن‌ها قدم‌های بلندی در زمینه صنعت بردارم.

 

جالب اینجاست که از آنجایی که ما با اروپایی‌ها همکاری می‌کنیم نه تنها برای خانواده صنعت در داخل بلکه برای اروپایی‌ها نیز این موضوع جای سؤال است چون در این کشورها نیز خانم‌ها حضور کمی در صنعت دارند.

خانم‌های بیشتری در صنعت ایران نسبت به صنعت اروپا حضور دارند و من اگر بتوانم قصد دارم گروهی از خانم‌ها را که در صنعت فعالیت دارند گرد هم بیاورم تا نشان دهم که خانم‌ها نیز می‌توانند به خوبی در بخش صنعت فعالیت کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.