| کد خبر: 131492 |

مدیرعامل رجا در گفت و گو با تین نیوز:

◄ جبران مابه التفاوت قطارهای حومه ای رجا در بودجه 97

تین نیوز

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در نشست خبری  که در غرفه این شرکت در پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز در خصوص بحث زیان ده بودن قطارهای حومه ای برای رجا و احتمال از خط خارج شدن آن که چندی پیش مطرح بود اظهار داشت: شرکت رجا یک شرکت اقتصادی وابسته به تامین اجتماعی است که باید هزینه های جاری خود را تامین کند، بنابراین تردد قطارهای حومه ای در اطراف کلانشهرها با قیمت کم برای آن صرفه اقتصادی ندارد اما امیدواریم با مساعدت وزیران راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جبران هزینه های قطارهای حومه ای رجا و توسعه قطارهای حومه ای در برنامه بودجه سال1397 ردیف اختصاصی در نظر گرفته شود.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد رجبی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا، عصر دیروز و در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه قرار است 50 واگن مسافری نو اجاره شده از شرکت های معتبر اروپایی در مسیرهای مختلف ریلی کشور استفاده شود و در صورت امکان در پایان مدت اجاره آنها را خریداری کنیم افزود: خرید 120 واگن مسافری در دستور کار  رجا قرار دارد که نخستین سری آن عید امسال به این شرکت تحویل شد و پیش بینی می کنیم امسال در مجموع 45 واگن دیگر نیز به مجموعه وارد شود. از این 45 واگن قرار است 20 واگن آن تا پیش از آغاز سفرهای تابستانی به رجا تحویل شود.

 

وی در ادامه افزود: امیدواریم تا پایان امسال سه رام قطار بازسازی شده نیز وارد ناوگان رجا کنیم.

 

رجبی در ادامه با اشاره به اینکه در سال های گذشته که رجا یکی از شرکت های تابع راه آهن بود مقرر شد 50 ریل باس برای این شرکت خریداری شود اما با واگذاری رجا به تامین اجتماعی این 50 ریل باس را راه آهن می خرد و در اختیار شرکت های ریلی قرار می دهد گفت: سال گذشته  39 درصد بلیت ها به صورت غیرحضوری به مسافران عرضه شد و تلاش داریم این رقم را به 50 درصد افزایش دهیم.

 

رجبی همچنین در خصوص برنامه های این شرکت برای گردشگری ریلی اظهار داشت: رجا با هدف توسعه گردشگری با قطارهای مسافری هر پنجشنبه یک قطار مسافری از تهران به طرف سوادکوه دارد که این قطار همان روز نیز به تهران باز می گردد.

 

رجبی در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز در خصوص بحث زیان ده بودن قطارهای حومه ای برای رجا و احتمال از خط خارج شدن آن که چندی پیش مطرح بود اظهار داشت: شرکت رجا یک شرکت اقتصادی وابسته به تامین اجتماعی است که باید هزینه های جاری خود را تامین کند، بنابراین تردد قطارهای حومه ای در اطراف کلانشهرها با قیمت کم برای آن صرفه اقتصادی ندارد اما با مساعدت وزیران راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای جبران هزینه های قطارهای حومه ای رجا و توسعه قطارهای حومه ای در برنامه بودجه سال1397 ردیف اختصاصی در نظر گرفته شود.

 

مدیرعامل رجا در ادامه اظهار داشت: 63 درصد جابه‌جایی مسافران ریلی توسط رجا انجام می‌شود، گفت: رجا تنها شرکتی است که جابه‌جایی حومه‌ای را انجام می‌دهد. تلاش می‌کنیم به جهت آنکه نرخ‌های خدمات حمل‌ونقل حومه پایین است مابه‌التفاوت را توسط دولت و با تأمین مالی جبران کنیم.

 

رجبی خاطرنشان کرد: طی قراردادی با واگن‌پارس 40 دستگاه واگن توسط واگن‌پارس برای رجا ساخته می‌شود که 4 دستگاه آن را تا قبل از پایان سال 95 تحویل گرفتیم و بقیه این واگن‌ها را امسال و نیمه اول سال 97 تحویل می‌گیریم.

 

وی در ادامه گفت: همچنین قرار است قطارهای تابستان و برنامه‌ریزی برای سفرهای تابستانی راه اندازی شود و طبق معمول سال‌های اخیر آغاز سفرهای تابستانی پس از عید فطر خواهد بود اما از ابتدای تیرماه ما برای این سفرهای تابستانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار تین نیوز در خصوص برنامه های آتی رجا برای خدمات جانبی به مسافران همچون همکاری با شرکت های تاکسیرانی، هنل و دیجی کالا اظهار داشت: در برنامه جدید رجا به استفاده از بسته های سفری بویژه رزرو هتل و استفاده از وای فای در قطارها توجه شده و اکنون نیز سرویس های اینترنتی داخل قطارها به نشانی raja.com قابل دسترسی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.