| کد خبر: 131220 |

مدیرعامل راه‌آهن در پاسخ به خبرنگار تین نیوز در خصوص دستاورد حمل‌ونقل ریلی از نمایشگاه:

◄ مهمتر از حضور شرکت‌های خارجی، همکاری مشترکی است که آغاز شده است

تین نیوز

مدیرعامل راه‌آهن در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات دولت در حمایت از تولیدکنندگان داخلی اظهار داشت: بیشترین نقشی که ما در دولت ایفا می‌کنیم این است که برای شرکت‌های بخش خصوصی تامین مالی ایجاد کنیم و از سرمایه‌گذار برای اینکه سرمایه‌گذار بتواند نسبت به خرید از بخش داخلی اقدام کند حمایت کنیم. مهم‌ترین نکته اما همان بحث تامین مالی است.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سعید محمدزاده، مدیرعامل راه‌آهن در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز در خصوص مهم ترین دستاورد صنعت حمل‌و‌نقل ریلی از نمایشگاه امسال اظهار داشت: برای ما مهمتر از حضور شرکت های خارجی همکاری مشترکی است که راه افتاده است. ما امیدواریم که با راه افتادن صنعت حمل و نقل ریلی و سرعت گرفتن این موضوع در داخل کشور در سال های نزدیک در آینده بتوانیم در چهارچوب اقتصاد مقاومتی هر روز یک خبر خوب و روشن در کشور داشته باشیم.

 

محمدزاده در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه امروزه به چه میزان در صنایع وابسته به ریل بی نیاز هستیم گفت: ما خوشبختانه در اغلب زمینه های ریلی توانسته ایم حتی جایی که صنعت داخلی ما توانایی ندارد نسبت به ایجاد همکاری مشترک اقدام کنیم. به عنوان مثال ما در حوزه واگن سازی کاری که انجام شده این است که شرکت های واگن ساز داخل با شرکت واگن ساز خارج از کشور که تامین کننده یکسری از قطعات برای شرکت های داخلی است را کنار هم قرار دهیم و تامین مالی را از طرف شرکت خارجی در کشور خارجی به صورت صددرصدی تامین کنیم. این موضوع جزو اقدامات بسیار ارزشمندی است که این نوید را به ما می دهد که اگر ما به توان داخلی توجه کنیم و بتوانیم بازار صنعت ریلی را به خوبی به دنیا عرضه کنیم، حتما این موضوع رخ خواهد داد که به کمک همکاران در داخل کشور و تامین مالی داخلی و خارجی در توسعه صنعت ریلی بکوشیم.

 

مدیرعامل راه آهن در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چه قراردادهایی بسته شده است اظهار داشت: ما تا امروز چند دسته قرارداد داشته ایم. یکی از قراردادهای بسیار ارزشمندی که مبادله شد قراردادی است که در چارچوب همکاری شرکت های سرمایه گذاری برای توسعه حمل و نقل ریلی هستند. ما قانون بسیار ارزشمندی در مجلس شورای اسلامی داریم که هر سرما یه گذاری اگر سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل ریلی انجام دهد و سبب صرفه جویی در مصرف سوخت شود، صرفه جویی انجام شده توسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به سرمایه گذار برگردانده می شود.

 

وی در ادامه افزود: تا امروز دو مورد از این قراردادها منعقد شده است. در ادامه نمایشگاه نیز چند قرارداد برای ساخت واگن بین تولیدکنندگان و خریداران داخلی داشته ایم و یک  قرارداد اصلی خیلی حجیمی داریم که بین سه تولیدکننده داخلی، خریداران داخلی و شریک خارجی با تامین مالی خارجی خواهیم داشت.

 

 محمد زاده همچنین خاطرنشان کرد: ما در ساخت واگن قطعاتی مثل بوژی یا چرخ و محور از خارج از کشور سازندگان می آورند و باقی دستگاه را تولیدکنندگان داخلی تولید می کنند. اگر درصدی بخواهیم بگوئیم حدود 30% را تولیدکنندگان داخلی تولید می کنند اما باز هم اشاره می کنم که تمام تلاش ما بر روی این است که شرکت های داخلی بتواند به راحتی با شرکت های خارجی همکاری داشته باشد. مهمترین نکته ما بحث تامین مالی است. بیشترین نقشی که ما در دولت ایفا می کنیم این است که تامین مالی برای شرکت های بخش خصوصی ایجاد کنیم و از سرمایه گذار حمایت کرده برای اینکه سرمایه گذار بتواند نسبت به خرید از بخش داخلی اقدام کند. مهم ترین نکته بحث تامین مالی است.

 

وی در پایان صحبت های خود و در پاسخ به این سوال که ارزش قراردادها چقدر است اظهار داشت: قرارداد 6 هزار دستگاهی که منعقد شد نزدیک 250 میلیون دلار بوده است. قیمت هر واگن داخلی بین 200 تا 300 میلیون تومان است. وقتی یک قرارداد 400 دستگاه بسته می شود حساب کنید که هر کدام از قراردادها چه حجمی داشته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.