| کد خبر: 131187 |

وزیر ‌راه‌وشهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار تین‌نیوز در خصوص تاثیر برجام بر نمایشگاه؛

◄ فقط به «مشارکت‌‌ها» خوش آمد می‌گوئیم

تین نیوز

وزیر ‌راه‌وشهرسازی در خصوص تاثیر برجام بر نمایشگاه ‌‌بین‌المللی ‌‌حمل‌ونقل ریلی اظهار داشت: مهم تر از حضور شرکت‌‌های خارجی، سیستم‌‌های مشارکت ایرانی-خارجی است. امروزه مشاهده می‌کنید که جریان انتقال دانش فنی تسریع پیدا کرده چرا که هیچ شرکت خارجی به تنهایی نمی‌تواند اینجا محصولی بفروشد. باید حتما یک شریک داخلی داشته باشد.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز، عباس آخوندی، وزیر ‌راه‌وشهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار تین‌نیوز در خصوص اینکه تفاوت ملموسی در حضور شرکت‌‌های داخلی و خارجی در نمایشگاه نسبت به دوره‌‌های قبل از برجام دیده می‌شود یا نه گفت:  قطعا وجود دارد. اگر به خاطر داشته باشید اولین نمایشگاه در سال 2013 برگزار شد و این دوره اصلا قابل مقایسه با آن دوره از جهت حضور شرکت‌‌های خارجی نیست. از طرف دیگر مهم‌تر از حضور شرکت‌‌های خارجی، سیستم‌‌های مشارکت ایرانی-خارجی است. امروزه مشاهده می‌کنید که جریان انتقال دانش فنی تسریع پیدا کرده چرا که هیچ شرکت خارجی‌ به تنهایی نمی تواند اینجا محصولی بفروشد. باید حتما یک شریک داخلی داشته باشد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: حتی شرکت روسی طرف قرارداد ما که صددرصد تامین مالی را بر عهده دارد برای فروش با 3 شرکت بزرگ ایرانی شریک شده و دانش فنی را به شرکت‌‌های داخلی انتقال می‌دهد، سیستم تعمیر و نگهداری خود را به اینجا انتقال داده و یا به عنوان مثال شرکت مپنا با شرکت زیمنس شریک شده تا بتوانیم سیستم‌‌های جدید قطارهای برقی را که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم به شرکت‌‌های داخلی منتقل کنیم. توجه داشته باشید که قصد ما این نیست که واگن برقی از زیمنس خریداری کنیم بلکه هدف ما انتقال دانش از زیمنس به شرکت‌‌های داخلی است و یا به عنوان مثال سیستم قطارهای اتوبوسی که ایریکو با شرکت‌‌های کره ای کار می‌کند، این همکاری به صورت مشترک و با هدف انتقال دانش صورت می گیرد.

 

آخوندی در پایان خاطرنشان کرد: اساسا این نمایشگاه، نمایشگاه همکاری ایرانیان و تمام شرکت‌‌های خارجی است. 16 شرکت خارجی از چین گرفته تا روسیه و کره و اروپا و بسیاری شرکت‌‌های معتبر جهان در این نمایشگاه حضور دارند. اگر نگاهی به غرفه‌‌ها بیاندازید می بینید که به عنوان مثال فقط آلمانی‌‌ها، کره ای‌‌ها و چینی‌‌ها چه بخش بزرگی از نمایشگاه را بر عهده گرفته اند. هر شرکت خارجی ای که بخواهد به ایران بیاید باید با شرکت‌‌های داخلی ما قرارداد انتقال دانش ببندد و مشارکت داشته باشد و سهم تولید داخل را افزایش دهد. ما به مشارکت‌‌ها خوش آمد می گوئیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.