| کد خبر: 164349 |

◄ چهار پیش‌نیاز نوسازی ناوگان سنگین کشور

در حال حاضر با توجه به وضعیت دلالی و باربری‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل حتی مشاهده می‌شود فقط یک سوم دریافتی از صاحب کالا را به ناوگان و مالک بابت کرایه داده‌اند، در این شرایط آیا باربری داشتن بهتر است یا مالک ناوگان بودن؟

تین نیوز

اگر چه اواخر اسفند سال گذشته موضوع نوسازی ناوگان باری کشور به طور گسترده رسانه‌ای و از سوی مسئولان مختلف اطلاع‌رسانی شد اما این موضوع با استقبال خوبی از سوی فعالان بخش ناوگان باری مواجه نشد و آنان با طرح پرسش‌هایی در این مورد به بیان دغدغه‌های خود پرداختند.

به گزارش تین‌نیوز، 24 اسفندسال گذشته در خبری که از قول مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)  منتشر شد وی از نوسازی  202 هزار خودرو سنگین در سه سال آینده خبر داد و گفت: برای انجام این کار به 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

منصور معظمی در پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران گفت: بخش قابل‌توجهی از این مبلغ توسط وزارت نفت و سیستم بانکی تأمین خواهد شد و 20 درصد هم توسط مالک خودروی سنگین فرسوده تأمین می‌شود.

این اظهارات معظمی در حالی مطرح شد که رئیس‌جمهور هم در همان روز در نشست استانداران از جدیت دولت در نوسازی ناوگان سنگین کشور خبر داده بود و خواستار جدیت وزارت صنعت در تحقق اهداف این برنامه شده بود.

 در این بین یکی از کاربران تین‌نیوز، با ارسال پیامی به این شبکه خبری در مورد این اظهارات مقامات مسئول کشورمان نوشت: نوسازی با چه برندی؟ همان برندهای بی کیفیت‌ چینی چند سال قبل که اکنون ظرف سه سال خودشان از ناوگان 50 ساله فرسوده‌تر شده و سوخت مصرف و آلایندگی بالا داشته و از بدو ورود لوازم یدکی مصرف می‌کنند؟ 

 مهدی سامغانی در ادامه پیام خود افزود: نوسازی به چه قیمتی؟ با قیمت هنگفت نیم میلیاردی حتی بالاتر؟ با این شرایط آیا سرمایه‌گذاری در این بخش مقرون به صرفه است که بخواهد مالکی سرمایه مهمتر چون عمرش را بگذارد ولی آینده‌ و تامینی برای خود متصور نباشد؟

این کاربر تین‌نیوز خاطرنشان کرد: آیا با نرخ کرایه توافقی و نبودن تعرفه بین‌المللی که دردنیا مرسوم است، نوسازی برای مالک ناوگان مقرون به صرفه است؟

او یادآور شد: در حال حاضر با توجه به وضعیت دلالی و باربری‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل حتی مشاهده می‌شود فقط یک سوم دریافتی از صاحب کالا  را به ناوگان و مالک بابت کرایه داده‌اند، در این شرایط آیا باربری داشتن بهتر است یا مالک ناوگان بودن؟

این کاربر تین‌نیوز با بیان این‌که در چنین شرایطی به نظر می‌رسد حمایت دولت از شرکت‌ها بیشتر است تا مالکان خود راننده در این صنف، گفت: هر زمانی نرخ کرایه تعرفه تن بر کیلومتر و وضعیت دلالی و آشفته بازاری در قسمت حمل حل شد و سالن اعلام بار پایانه‌ها با کرایه تن برکیلومتر راه‌اندازی شد و آینده بازنشستگی و سختی کار تایید شد ماندن در این صنف و فعالیت در آن عاقلانه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.