| کد خبر: 158506 |

◄ فرهنگ بد رانندگی را ریشه‌ای حل کنیم

چرا فرهنگ‌سازی را از صنایع تولید خودرو شروع نمی‌کنیم؟ چرا فرهنگ سازی را از سیل بی‌شمار صدور گواهی نامه ها شروع نمی‌کنیم؟ چرا فرهنگ سازی را با تقویت بنیه و بدنه از بین رفته ناوگان حمل‌و‌نقل وسایل نقلیه عمومی شروع نمی‌کنیم؟

تین نیوز

اگرچه برخی کارشناسان معتقدند فرهنگ نامناسبی که در رانندگی ایرانیان شکل گرفته است کاهش سقف مجاز سرعت را در کشورمان ضروری می‌کند اما برخی دیگر نیز معتقدند این اقدام جز پاک کردن صورت مسئله چیز دیگری نیست.

به گزارش تین‌نیوز، مدتی پیش و در سمینار مجمع جهانی راه بود که موضوع  کاهش سقف مجاز سرعت در جاده‌های ایران مطرح و اعلام شد این پیشنهاد به کمیسیون ایمنی راه‌ها پیشنهاد شده و در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

اگرچه هنوز نتیجه بررسی کمیسیون ایمنی راه‌ها اعلام نشده است و معلوم نیست این پیشنهاد مورد تایید این کمیسیون قرار گیرد و چنین قانونی مصوب شود یا خیر اما به هر حال اعلام این خبر موجب اظهار نظر افراد مختلف از کارشناسان حوزه تا کاربران جاده‌ها از جمله رانندگان حرفه‌ای شد.

در این زمینه نادر وکیلی از کاربران تین‌نیوز، در مورد دیدگاه افرادی که کاهش سقف مجاز سرعت را با توجه به فرهنگ رانندگی« افتضاح» ایرانیان ضروری تلقی می‌کنند، در این شبکه خبری نوشت: فرهنگ پاک کردن مسائل به جای حل آن یکی از معضلات رایج در کشور ما شده است.

وی ادامه داد:  درست است که در کشور ما فرهنگ رانندگی " افتضاح " است، لیکن چرا به جای ریشه‌یابی این فرهنگ در رئوس بالا مرتبا نگرش را به قشر پایین منعکس می‌کنیم و به اصطلاح فرافکنی می‌کنیم؟

وکیلی با طرح این پرسش که چرا فرهنگ‌سازی را از صنایع تولید خودرو شروع نمی‌کنیم؟ چرا فرهنگ سازی را از سیل بی‌شمار صدور گواهی نامه ها شروع نمی‌کنیم؟ اظهار داشت: چرا فرهنگ سازی را با تقویت بنیه و بدنه از بین رفته ناوگان حمل‌و‌نقل وسایل نقلیه عمومی شروع نمی‌کنیم؟ و بسیاری چراهای دیگر.

وی افز.د: مگر رانندگانی که در کشور رانندگی می‌کنند گواهینامه را از کجا دریافت می‌کنند؟ مطمئنا از کشورهای همسایه نیست.

وکیلی تاکید کرد: بهتر است با کمی هزینه در این راه به‌جای کاهش سرعت و امثال آن بیاییم  مسایل را از ریشه حل کنیم. آیا درست است که دقیقا در شرایطی که خودروهای هوشمند نسل جدید که بدون راننده که اخیرا در کشورهایی مانند امارات راه اندازی شده را فراموش کنیم و به دنبال راه‌های دیگری بگردیم!

وی گفت: فراموش نکنیم که گوگل و تسلا در رقابتی شگرف در حال تولید خودروهایی هوشمند با راننده خودکار هستند و ما..
وکیلی اظهار داشت: می‌دانیم که شرکت خودروسازی تسلا که در اصل خودروهای برقی تولید می‌کند، اخیرا از یک خودروی هوشمند با راننده خودکار پیشرفته رونمایی کرده است. منظور از راننده خودکار و یا هوشمند، رانندگی بدون مداخله انسان است. یعنی کسی که داخل ماشین نشسته است توجهی به جاده ندارد. ما در کجای این رشد و تعالی صنایع بسر می‌بریم؟

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بهزاد حمیدی 0 0

    اگر فرهنگ را به معنی آگاهی تلقی کنیم،متوجه میشویم که عدم آگاهی را به بد فرهنگی یا بی فرهنگی برداشت نموده ایم.
    در سالیان قبل، نبستن کمربند به علت عدم آگاهی از خطرات آن بود.ولی با تبلیغات فراگیر و تا حدودی اعمال نیروی قهریه ،امروزه استفاده ازآن عادی شده است.حرکت بین خطوط،پرتاب نکردن زباله،فاصله ایمن،و همه موارد مورد نیاز رانندگی بایستی مستمرا توسط رسانه ها تکرار شود.در یک بررسی شخصی متوجه شدم تعداد کسانی که فاصله ایمن را میدانند ،حتی در میان نفرات راهور به طرز باور نکردنی کم است.
    هنوز هم امیدوارم یک کانال تلویزیونی مخصوص رانندگی و بررسی مسائل آن بوجود آید.