| کد خبر: 150924 |

◄ متروهای کلانشهرها به‌جز تهران به اهداف خود نرسیدند

استاندارد جابجایی در هر خط یک میلیون مسافر است و باید در مشهد امروز سه میلیون مسافر در روز جابجا می‌شدند.

تین نیوز

اواخر شهریور ماه امسال خبری در تین‌نیوز منتشر شد که از  بهره‌برداری از دهمین ایستگاه خط یک مترو تبریز حکایت داشت.

بر اساس این خبر که به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز منتشر شد، با افتتاح هفتمین ایستگاه خط یک مترو ایستگاه دانشگاه تبریز، تعداد ایستگاه‌های فعال و قابل مسافرگیری متروی تبریز به 10 ایستگاه افزایش یافت‌.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی تین‌نیوز، یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود عنوان کرد: متروهای کلانشهرها به‌جز تهران اکثرا به اهداف نرسیدند. حجم جابجایی متروی مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بیشتر به شوخی شبیه هستند چون این متروها روزی یک میلیون مسافر هم در مجموع جابجا نمی‌کنند.
وی در ادامه نوشت: در حال حاضر مشهد سه خط مترو دارد که جابجایی مسافر در آن‌ها هنوز به روزی یک میلیون نرسیده است. درحالی‌که استاندارد جابجایی در هر خط یک میلیون مسافر است و باید در مشهد امروز سه میلیون مسافر در روز جابجا می‌شدند.
این کاربر تاکید کرد: تاکنون دربحث متروهای شهرستان‌ها و کلان‌شهرهای ایران ببیشتر بحث ساخت مطرح بوده است نه بخش تجهیز خطوط مترو و بعد از بهره‌برداری از این خطوط، هنوز ناوگان آنها به تعداد مورد نیاز نیست.
وی افزود: بر این اساس و با توجه به نیاز روزافزون ناوگان مترو، اقدام به ساخت ناوگان، داخلی سازی تجاری و نسبت انتقال فناوری ضروری است در غیر این صورت تامین ناوگان بعد از ساخت خطوط مترو به چالش اصلی مترو ایران تبدیل می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علیرضا 2 1

    کجا گفته شده که استاندارد حمل هر خط مترو یک میلیون مسافر در روز است؟ شما چرا هر نظری رو منتشر میکنید؟ الان رم پایتختدایتالیا با وجود چند خط هنوز حدود هشتصد هزار ماسفر در روز است! یا تورین سومین شهر بزرگ ایتالیا یک خط مترو داره و روزی کمتر از 180 هزار نفر. کجا این استاندارد یک میلیون نفر برای هر خط رو اوردید؟

    • ناشناس 0 0

      طبق برنامه ششم توسع باید حمل و نقل عمومی 75 درصد جابجایی ها بعهده بگیرد. اگر ما هزاران میلیارد خرج میکنیم که مترو فقط 100 هزار نفر جابجا شوند این دور ریختن پول هست. بالاخره سرمایه گذاری برای دیدن نتایج کاهش ترافیک هست. بعد جمعیت مشهد از تورین بزرگتر هست.
      حال اگر مترو مشهد قابلیت جابجایی میلیونی ندارد پس ساخت ان متوقف شود تهران الویت اول شود. چون طبق سند توسعه حداقل باید سهم 75 درصدی را بخش حمل و نقل عمومی داشته باشد.

    • ناشناس 0 0

      ما مترو نمیسازیم صرف اینکه جیب ... پر کنیم بلکه میخواهیم نتایج بهره انرا ببریم اینجا ایران است ایتالیا نییت طرح تزیینی زد .چرا الگوی خود ژاپن نمیگذارید؟
      متاسفانه سرمایه گذاری های ما عظیم هست اما نتایج ضعیف، باید بیشترین بازدهی را از این سرمایه ها برد. اگر این پروژه صرف ایجاد درامد برای ارگان خاص هست کارکرد ندارند دولت این طرح ها متوقف کند