| کد خبر: 147350 |

حواشی حمل‌ونقل در شبکه‌های اجتماعی

◄ درخواست رانندگان از مسئولان : دلالی را از بین ببرید

رانندگان ناوگان جاده‌ای در روزهای گذشته همچنان فعال‌ترین طیف از دست‌اندرکاران بخش حمل‌ونقل در شبکه‌های مجازی در زمینه بیان مشکلات و مطالبات خود بوده‌اند.

تین نیوز

رانندگان ناوگان جاده‌ای در روزهای گذشته همچنان فعال‌ترین طیف از دست‌اندرکاران بخش حمل‌ونقل در شبکه‌های مجازی در زمینه بیان مشکلات و مطالبات خود بوده‌اند.

در این زمینه راننده جوانی از یکی از شهرهای آذربایجان در پیامی در یکی از گروه‌های مجازی مرتبط با رانندگان ناوگان باری نوشت: بنده راننده ۲۸ ساله‌ای هستم که هم خودم  و هم سه برادرم راننده خودروی سنگین هستند و پدرم هم راننده بود که از چندین سال پیش بازنشسته شده است. می‌خواستم از مسئولان بپرسم ما رانندگان تا کی باید این ظلمی که در حق‌مان می‌شود را تحمل کنیم؟

وی در ادامه افزود: چرا باید دلالی که زیر کولر نشسته و پاهایش را دراز کرده روی میز، کرایه را با راننده تقسیم کند؟ تا کی راننده‌ها باید با کرایه‌ای که با باربری تقسیم کرده هزینه روغن، عوارض، سوخت آزاد و لوازم جانبی خودرو را بدهد؟ باربری‌چی چه استهلاکی دارد؟ الان مدتی است که من و سه برادرم به دلیل این مشکلات ماشین‌هایمان را فروخته‌ایم و خانه‌نشین شده‌ایم. از مسئولان و بالادستی‌ها خواهش می‌کنم فکری به حال راننده‌ها بکنند.

* یکی دیگر از رانندگان نیز در این زمینه نوشت: برخی اقشار جامعه به شغل ما با دید دیگری که واقعیت ندارد، نگاه می‌کنند. صاحب بار فقط کرایه مندرج در بارنامه را می‌بیند؛ مثلا از بندر(عباس) به شیراز 2 میلیون و 250 هزار تومان؛ اما خواب ۱۲روزه، هزینه لاستیک، کمیسیون، روغن، سوخت، مخارج راننده، تعمیرات و... را در نظر نمی‌گیرد. مجریان رادیو و رسانه؛ رانندگی در لحظه را در نظر می‌گیرند و فکر می‌کنند یک کامیون و اتوبوس همان لحظه‌ای است که می‌بینند، خستگی، فشار پرداخت قسط، دوری از خانواده و ...را نمی‌بینند. طراح سپهتن و مسئولان فقط به فکر گزارش سالیانه هستند که بگویند این‌کار را انجام دادیم و ...

وی در ادامه این پیام نوشت: جناب مسئول ما هم دلمان می‌خواهد کمتر کار کنیم و در آمد درست و حسابی و درخور زحمت‌مان دریافت کنیم. ۹ ساعت که خوب است شما زحمت بکشید برای ما امکانات رفاهی در سراسر جادها فراهم کنید و امنیت و کرایه را درست کنید ما خودمان ۶ساعت رانندگی می‌کنیم. این صدای رانندها است که چندین سال است فریاد می‌زنند: جادها را ایمن کنید. کرایه‌ها را درست کنید.امکانات رفاهی را درست کنید. دلالی را ازبین ببرید. بیمه سختی کار را درست کنید و ...

* یکی دیگر از رانندگان نیز در پیامی در گروه‌های مجازی جاده‌ای نوشت: از مسئولان محترم، از فرماندهان پلیس راه کل کشور و ...خواهانیم که  بر نحوه برخورد ماموران پاسگاه‌های پلیس راه با رانندگان نظارت کنند. گاهی اوقات رانندگان با برخورد توهین‌آمیز یک سر باز یا کادری روبرو می‌شوند که همسن فرزندانشان هستند.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی 0 0

    درعرصه حمل ونقل همه چیز وجود دارد بجز افراد دلسوز و گوش شنوا