| کد خبر: 146976 |

◄ تصادفات رانندگی در صدر بحث‌های شبکه‌های مجازی

چرا کسی از تولیدات کارخانه‌های خودروسازی ایران حرفی نمی‌زند؟ سایپا و ایران خودرو با محصولات غیر استاندارد خودشان سالیانه چند نفر را به کام مرگ می‌برند؟ پراید روزانه چند نفر را می‌کشد؟ آیا تعدادشان کم است؟ چرا همه فقط نظاره‌گر هستند؟

تین نیوز

بحث در مورد تصادفات رانندگی و به خصوص تصادفات ناوگان عمومی جاده‌ای چند وقتی است در شبکه‌های مجازی داغ است.در این‌باره پیامی در چند روز گذشته در شبکه‌های مجازی منتشر شده که در آن آمده است: «آمار کشته‌های اتوبوس در مقایسه با سایر تصادفات  واقعا ناچیز است. چرا کسی از تولیدات کارخانه‌های خودروسازی ایران حرفی نمی‌زند؟ سایپا و ایران خودرو با محصولات غیر استاندارد خودشان سالیانه چند نفر را به کام مرگ می‌برند؟ پراید روزانه چند نفر را می‌کشد؟ آیا تعدادشان کم است؟ چرا همه فقط نظاره‌گر هستند؟»

*  کاربران شبکه‌های مجازی همچنین پس از دو تصادفی که در کمتر از دو هفته برای اتوبوس‌های مسافری رخ داد و در مجموع موجب مرگ 20 نفر در سر صحنه تصادف شد به موضوع امنیت شغلی، سختی کار و بیمه رانندگان اتوبوس نیز توجه ویژه‌ای داشته‌اند. یکی از کاربران در پیامی در گروه مرتبط با رانندگان اتوبوس نوشت: «یکی از دلایل تصادفات جاده‌ای، نبودن امنیت شغلی برای رانندگان است. چگونه انتظار است که راننده‌ای که امنیت شغلی ندارد و تامین نیست ۲۵ نفر را بدون دغدغه به مقصد برساند؟ وقتی دفترچه راننده را در وسط راه می‌گیرند با جان مردم دارند بازی می‌کنند، این راننده انسان است، ربات نیست. چه تضمینی دارید سالم به مقصد برسد؟ راننده باید در آرامش باشد تا درصد تصادفات پایین بیاید.»

* موضوع سپهتن نیز همچنان یکی از موضوعات داغ در شبکه‌های اجتماعی مجازی در چند روز اخیر است. یکی از رانندگان درباره اجرای این طرح نوشت: «این طرح دارای چند ایراد عمده است اولا زیر ساخت آن مهیا نیست. در کشورهای دیگر و در جاده‌ها در فواصل منظم استراحتگاه کامل برای رانندگان تدارک دیده شده که شامل حمام، اتاق خواب، تعمیرگاه و .... است. حال شما در نظر داشته باشید یک کامیون از بندرعباس برای رفتن به مشهد و یا تبریز حرکت کرده است. وقتی در بین راه ساعت کاریش تمام می‌شود کجا باید برای استراحت بماند که امکانات لازم را هم داشته باشد؟ ثانیا کرایه پرداختی به رانندگان مگر بر اساس قوانین بین‌المللی است که راننده با هشت ساعت رانندگی مخارجش تامین شود؟»

* موضوع نصب سپهتن در تانکرهای سوخت‌رسانی هم یکی از موضوعات مورد بحث در شبکه‌های مجازی است. در این زمینه کاربری نوشت: «تصور کنید تانکر بار بنزین زده است و در بین راه ساعت کاری‌اش تمام می‌شود کجا باید بماند تا خطر نداشته باشد و باز قضیه چند سال پیش تکرار نشود که راننده تانکری به خاطر محدودیت تردد در شب برای تانکرها، در پلیس راه مانده بود که با اتوبوس تصادف کرد و منفجر شد و تعداد زیادی کشته شدند.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.