| کد خبر: 145212 |

◄ موج واکنش‌ها به حادثه غم‌بار هرمزگان در فضای مجازی

تصادف مرگبار اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی از ابعاد گوناگون مورد توجه کاربران این شبکه‌ها قرار گرفته و هر کس بر اساس شغل و تخصص خود به بررسی این موضوع پرداخته است.

تین نیوز

 تصادف مرگبار اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی یکی از خبرهای مورد توجه اخیر در فضای مجازی است. خبری که از ابعاد گوناگون مورد توجه کاربران این شبکه‌ها قرار گرفته و هر کس بر اساس شغل و تخصص خود به بررسی این موضوع پرداخته است. از رانندگان که خواستار توجه به مشکلات خود و ریشه‌یابی دلایل خستگی رانندگان و توجه به وضعیت جاده‌ها، نظارت بر رفتار ماموران پلیس راه، کیفیت خودروها و لاستیک و ... شده‌اند تا کارشناسان بخش ریلی که خواستار توجه بیشتر به حمل‌ونقل ریلی و لزوم ایجاد جذابیت سفر در بخش ریلی شده‌ و همچنین کارشناسان «آی‌تی» که مجهز بودن این اتوبوس را به سیستم «سپهتن» را دلیلی برای لزوم ایجاد تغییر در در این سامانه دانسته و خواستار استفاده از فناوری‌های نوین‌تری در خودروهای عمومی با قابلیت پیشگیری از حادثه شده‌اند.

یکی دیگر از موضوعات مورد توجه در فضای مجازی در خصوص تصادف اتوبوس دانش‌آموزان سکوت مسوولان وزارت راه و شهرسازی در مورد این حادثه است. در حالی که روز گذشته وزیر آموزش و پرورش در عکس‌العملی سریع برای همدردی با خانواده‌های داغدار عازم منطقه شد، اما برخی مسئولان وزارت راه، در این زمینه سکوت پیشه کردند تا بار دیگر در گروه‌های مجازی مورد نقد قرار گیرند.

  دل‌نوشته کارکنان ترافیک و کنترل ترافیک ناحیه خراسان نیز از دیگر خبرهای مورد توجه در فضای مجازی در روزهای اخیر است. در بخشی از پیامی که در این زمینه در گروه‌های مجازی مرتبط با فعالان بخش حمل‌ونقل ریلی منتشر شده آمده است: « از زمان تاسیس راه آهن همیشه کارکنان راه آهن از لحاظ درآمد در پایین‌ترین سطح را نسبت به سازمان های دیگر داشته‌اند. در چند سال اخیر باتوجه به گسترش روز افزون صنعت حمل‌و‌نقل ریلی جایگاه ترافیک برای کارکنان به‌خوبی دیده می‌شود جز مدیران سازمان.»

در ادامه این پیام آمده است: «چه سخت است که ضعف‌های مقررات و کمبودهای سازمان را بی منت به‌دوش بکشی اما هنگام ملاقات مدیر بعد از ۱۴سال ریاست هنوز نداند که پرسنل پانل مشهد بخش خصوصی هستند یا دولتی! پرسنلی که در سه سال گذشته بی منت و بدون چشم داشت از زمان افتتاح نیمه کاره علائم الکتریکی و atc با سیستم نیمه کاره در حال فعالیت هستند و هر روز باید پاسخگوی تاخیرات و سوانح باشند. چه سخت است که صاحب مجمعی قانونی باشی اما سازمانت فعالیت‌های قانونی را تشویش بداند. امید است مدیران دراین مدت ریاست به فکرحال این قشر زحمتکش که بعد از سانحه هفتخوان  آماج فشارهای روحی و روانی قراردارند باشند.»

حذف ایران از ترانزیت منطقه‌ای کالا تا سال ۲۰۳۰ نیز از دیگر خبرهای مورد توجه فضای مجازی در چند روز گذشته بود. خبری که بر اساس آن از قول مدیرکل سرمایه‌گذاری حمل‌ونقل وزارت راه آمده است: با توجه به پروژه‌های ریلی و جاده کشورهای منطقه، نقش ایران از ترانزیت کالا محو می‌شود. 

انتشار تصویری از یک بارنامه جاده‌ای داخلی که در آن کرایه بار یک میلیون و 900 هزار تومان ثبت شده و بابت آن 800 هزار تومان از راننده کمیسیون دریافت شده‌  نیز از دیگر خبرهای مورد توجه در شبکه‌های اجتماعی است.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.