| کد خبر: 144621 |

◄ کاهش هزینه تامین واگن‌های متروی کلانشهرها با تولید داخل

با توجه به نیاز گسترده متروی تهران، تبریز، شیراز، کرج، اصفهان، مشهد، کرمانشاه و اهواز به واگن، واردات واگن دیگر به‌صرفه نیست و باید با مشارکت خارجی تولید داخل برای کاهش هزینه اتفاق بیفتد.

تین نیوز

تقریبا یک ماه پیش بود که خبر امضای قرارداد تولید مشترک واگن، بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت ترنس‌مش هولدینگ روسیه، رسانه‌ای شد.

به گزارش تین‌نیوز، عصر روز 9 مرداد ماه) مراسم امضای این قرارداد در محل وزارت صنعت و معدن برگزار شد. در این مراسم محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن دولت یازدهم، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه، منصور معظمی رئیس هیات مدیره ایدرو، لوآن جاگاریان سفیر روسیه در ایران، کریل وی لیپا مدیرعامل شرکت ترنس هولدینگ و هیاتی از شرکت ترنس‌مش هولدینگ روسیه در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.

سفیر روسیه در ایران، در این مراسم، از مدل این همکاری صحبت کرد و افزود: مدل همکاری ما به این ترتیب است که یک شرکت مشترک با همکاری ترنس مش با سهمی 80 درصدی به‌عنوان طرف خارجی و ایدرو با سهام 20 درصدی به‌عنوان طرف داخلی ایجاد خواهد شد که بر اساس قرارداد فی‌مابین، طرفین در زمینه تولید واگن با فاینانس 2 میلیارد یورویی روسیه در ایران همکاری می‌کنند. این همکاری‌ها شامل ساخت، مونتاژ، انتقال تکنولوژی و تامین انواع واگن‌های مختلف مترو، ارائه‌ خدمات آموزش، فروش و خدمات پس از فروش، صادرات به همراه داخلی‌سازی خواهد بود.

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود نوشت: با توجه به نیاز گسترده متروی تهران، تبریز،  شیراز، کرج، اصفهان، مشهد، کرمانشاه و اهواز به واگن، واردات واگن دیگر به‌صرفه نیست و باید با مشارکت خارجی تولید داخل برای کاهش هزینه اتفاق بیفتد.
وی خاطرنشان کرد: به یاد داریم که در همکاری با شرکت الستوم فرانسه امتیازات اقتصادی فراوانی به فرانسه داده شد اما دولت فرانسه با وجود آن امتیازات اقتصادی، باز ضد ایران بیانیه موشکی داد.
این کاربر افزود: به همین دلیل وزارت صنعت تصمیم گرفت با شرکای دیگر جهانی مانند روسیه قرارداد ببندند که با توجه به این‌که هر دو مورد تحریم امریکا هستند همکاری تجاری با دوام‌تری خواهد بود.
وی یادآور شد: البته روس‌ها کمی بدعهد هستند و باید قرارداد با آنها با تضمین‌های محکم همراه باشد تا دیگر شاهد بدعهدی آنها نباشیم.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.