| کد خبر: 136960 |

◄ حمل‌‌ونقل ریلی و رونق ترانزیت و گردشگری

مردم به ریل اقبال دارند و این مسئولان هستند که باید امکانات مناسب و به روز را برای استقبال مردم از ریل فراهم سازند.

تین نیوز

  معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به پیشرفت ۴۷ درصدی عملیات عمرانی آزادراه اصفهان-شیراز، تکمیل مسیر را در سال ۹۷ قطعی دانست و گفت: با جذب سرمایه‌گذار، قطعه ۱۱۶ کیلومتری اصفهان-ایزدخواست به این آزادراه وصل می‌شود.

به گزارش فارس، حسین میرشفیع درباره عملیات احداث آزادراه اصفهان-شیراز و پیشرفت فیزیکی این پروژه آزادراهی کریدور شمال-جنوب کشور، اظهار داشت: آزادراه اصفهان - شیراز به طول 222 کیلومتر در حال حاضر کلاً 47 درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی و روسازی دارد.

وی ادامه داد: در واقع تا مردادماه سال قبل این آزادراه 33 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و امروز این رقم به 47 درصد افزایش یافته است.

میرشفیع با بیان اینکه روسازی این پروژه در سال جاری آغاز شد، گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم که امسال 100 کیلومتر از این آزادراه روسازی شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه این پروژه در هفت قطعه فعال است، گفت: یک‌هزار دستگاه ادوات راه‌سازی و ماشین‌آلات در این پروژه مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه  این مسیر آزادراهی ‌‌به عنوان یکی از پروژه‌های ملی کشور، حجم زیادی‌ عملیات عمرانی دارد، گفت: این پروژه از نظر فنی و مهندسی شرایط ویژه‌ای دارد مثلاً پل 340 متری در این پروژه داریم...

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید.

این کاربر در پیام خود آورده است: اگر به‌جای این‌کار قطار سریع‌السیر در این مسیر راه اندازی می‌شد در گردشگری و اقتصاد و صنعت تحول به وجود می‌آمد.
وی خاطرنشان کرده است: باید به فکر مسافران و تصادفات بود، اگر زمانی برسد که سیستم قطار سریع‌السیر از تهران به مشهد، تهران شمال، تهران اصفهان شیراز و تهران تبریز راه‌اندازی شود تلفات جاده‌ای در این کریدورها به زیر 5000 نفر خواهد رسید.
وی همچنین تاکید کرده است: در سیستم ریلی تلفات بسیار کم و در مقابل 17000 نفر تلفات سالانه رانندگی ناچیز است.

وی با بیان ‌این‌که در مسیرهای زیر هزار کیلومتر قطار سریع‌السیر اولویت مسافران بوده و در رقابت با هواپیما و جاده برنده خواهد بود، اظهار داشته است: نمونه آن خط هوایی مادرید بارسلون است که به‌خاطر افتتاح قطار سریع‌السیر و عدم استقبال مردم تعطیل شد.

به گفته وی مردم به ریل اقبال دارند و این مسئولان هستند که باید امکانات مناسب و به روز را برای استقبال مردم از ریل فراهم سازند.

این کاربر در ادامه پیام خود عنوان کرده است: اگر می‌خواهیم گردشگری ایران متحول شود باید قطار سریع‌السیر را در انواع مسیرها احداث کنیم تا مدت زمان کم، رفاه، آسایش و امنیت بالا برای مسافران،  منجر به رونق گردشگری شود.

وی همچنین ضمن اظهار امیدواری نسبت به ایجاد سازمان مستقل قطار سریع‌السیر، بهترین مدل حمل‌ونقل برای ایران را راه‌آهن دانسته و افزوده است: آزادراه به‌هر صورت به شرایط ایده‌ال احداث نمی‌رسد و تلفات دارد اما قطار به تنهایی می‌تواند آمار تصادفات را کاهش و گردشگری و ترانزیت را رونق دهد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.