◄ حملونقل ریلی و رونق ترانزیت و گردشگری
مردم به ریل اقبال دارند و این مسئولان هستند که باید امکانات مناسب و به روز را برای استقبال مردم از ریل فراهم سازند.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها با اشاره به پیشرفت ۴۷ درصدی عملیات عمرانی آزادراه اصفهان-شیراز، تکمیل مسیر را در سال ۹۷ قطعی دانست و گفت: با جذب سرمایهگذار، قطعه ۱۱۶ کیلومتری اصفهان-ایزدخواست به این آزادراه وصل میشود.
وی ادامه داد: در واقع تا مردادماه سال قبل این آزادراه 33 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و امروز این رقم به 47 درصد افزایش یافته است.
میرشفیع با بیان اینکه روسازی این پروژه در سال جاری آغاز شد، گفت: هدفگذاری کردهایم که امسال 100 کیلومتر از این آزادراه روسازی شود.
معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه این پروژه در هفت قطعه فعال است، گفت: یکهزار دستگاه ادوات راهسازی و ماشینآلات در این پروژه مشغول به کار هستند.
وی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی به عنوان یکی از پروژههای ملی کشور، حجم زیادی عملیات عمرانی دارد، گفت: این پروژه از نظر فنی و مهندسی شرایط ویژهای دارد مثلاً پل 340 متری در این پروژه داریم...
پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حملونقل، تیننیوز؛ یکی از کاربران پیامی ارسال کرد که در ادامه میخوانید.
این کاربر در پیام خود آورده است: اگر بهجای اینکار قطار سریعالسیر در این مسیر راه اندازی میشد در گردشگری و اقتصاد و صنعت تحول به وجود میآمد.
وی خاطرنشان کرده است: باید به فکر مسافران و تصادفات بود، اگر زمانی برسد که سیستم قطار سریعالسیر از تهران به مشهد، تهران شمال، تهران اصفهان شیراز و تهران تبریز راهاندازی شود تلفات جادهای در این کریدورها به زیر 5000 نفر خواهد رسید.
وی همچنین تاکید کرده است: در سیستم ریلی تلفات بسیار کم و در مقابل 17000 نفر تلفات سالانه رانندگی ناچیز است.
وی با بیان اینکه در مسیرهای زیر هزار کیلومتر قطار سریعالسیر اولویت مسافران بوده و در رقابت با هواپیما و جاده برنده خواهد بود، اظهار داشته است: نمونه آن خط هوایی مادرید بارسلون است که بهخاطر افتتاح قطار سریعالسیر و عدم استقبال مردم تعطیل شد.
به گفته وی مردم به ریل اقبال دارند و این مسئولان هستند که باید امکانات مناسب و به روز را برای استقبال مردم از ریل فراهم سازند.
این کاربر در ادامه پیام خود عنوان کرده است: اگر میخواهیم گردشگری ایران متحول شود باید قطار سریعالسیر را در انواع مسیرها احداث کنیم تا مدت زمان کم، رفاه، آسایش و امنیت بالا برای مسافران، منجر به رونق گردشگری شود.
وی همچنین ضمن اظهار امیدواری نسبت به ایجاد سازمان مستقل قطار سریعالسیر، بهترین مدل حملونقل برای ایران را راهآهن دانسته و افزوده است: آزادراه بههر صورت به شرایط ایدهال احداث نمیرسد و تلفات دارد اما قطار به تنهایی میتواند آمار تصادفات را کاهش و گردشگری و ترانزیت را رونق دهد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.