| کد خبر: 13796 |

توسعه دریا محور و استراتژی های فراگیر

تین نیوز | بيست و دومين همايش هماهنگي ارگان هاي دريايي كشور را با شعار «نقش اجراي مؤثر مقررات و آموزش در توسعه دريا محور » پيش رو داريم.

آنچه همايش امسال را از همايش هاي سال هاي گذشته متمايز ساخته و در شعار آن نيز انعكاس يافته «رويكردي است كه به اجراي مقررات و موضوع آموزش» تأكيد مي نمايد.

بهره گيري از تجارب، دستاوردها و دانش موجود در عرصه فعاليت هاي دريانوردي و نگاهي همه جانبه به مسائل و موضوعات مورد نظر درا ين زمينه و ارزيابي شرايط حاكم بر اقتصاد و تجارت جهاني و عوامل تأثيرگذار بر فعاليتهاي دريايي و دريانوردي اعم از عوامل داخلي و پيراموني و نيز بهره‌گيري ا ز توان و ظرفيت سرمايه ايراني و گسترش همكاري ها و هماهنگي ها و هم افزايي بين كليه ارگانهاي دريايي و مرتبط با حوزه فعاليتهاي دريايي، ساحلي، فراساحلي با رويكرد توسعه سهم بازار منطقه اي باعث می‌شود تا به استراتژي‌هاي مناسب براي نيل به آينده اي روشن و تحقق اهداف بلند مدت كشور، دست يابيم.

اميدوارم در اين همايش كارگروه هاي تخصصي فرصت مناسبي را براي بهره مندي از نظرات خبرگان  متخصصان و صاحبنظران، انديشمندان و كليه دست اندركاران و فعالان عرصه حمل و نقل دريايي كشور، فراهم آورند.

لازم است اشاره نمايم كه سند جامع راهبردي دريايي كشور نيز كه در راستاي برنامه پنجم توسعه، تدوين شده است حاوي استراتژيهاي مشخص و كابردي است كه تحقق آن بدون همكاري و هماهنگي ارگانهاي دريايي، امكانپذير نمي باشد.

همايش پيش رو گامي است در جهت هماهنگي، همگرايي و مشاركت بين ارگانهاي دريايي و ساير نهادها كه به نوعي در فعاليتهاي دريايي اثرگذار هستند تا با رفع موانع و مشكلات مسير رشد و توسعه دريامحور را هموار سازند و باهمكاري هم بر سرعت حركت به سوي تعالي و رسيدن به اثربخشي در تمام زمينه ها، بيفزايند.

توسعه دريا محور در فعاليت هاي دريانوردي، دريايي و بندري، محيط زيست دريايي، ايمني و امنيت دريانوردي،سرمايه هاي انساني، رفتارهاي سازماني و ساير مقوله ها، در فضايي اين چنين، اكنون به نشانه هايي دست يازيده است كه مي تواند مدعي آن باشد كه نه فقط درحرف بلكه در عمل نيز به موفقيتهاي عيني دست يافته است.

انتظار می رود تا رويه هاي پيشين را با تشخيص نقاط قوت و جنبه هاي مثبت، تعالي بخشيم و مسير را براي انديشيدن به مساله هاي روزآمد و نيازهاي آينده هموار سازيم و به اين ترتيب در راستاي توسعه دريامحور ، گام هاي موثرتري برداريم.

اميدوارم اين همايش بتواند مانند همايش گذشته به اهداف مورد نظر خود، نايل شود.

همچنين روز «دريانورد» را كه امسال با همايش ارگان هاي دريايي كشور مصادف شده است، به عموم دريانوردان كشور تبريك و تهنيت مي گويم و آروزي سربلندي براي يكايك آنان را دارم.

* معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.