| کد خبر: 166133 |

◄ روایت جهانگیری از دستور ارزی‌ رهبری

معاون اول ریاست جمهوری در جلسه غیرعلنی امروز مجلس از دستور رهبر انقلاب به دستگاه‌ها درباره تنظیم بازار ارز خبر داد.

تین نیوز

صبح امروز اسحاق جهانگیری به همراه نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، سیف رئیس‌کل بانک مرکزی و کرباسیان وزیر اقتصاد در کسوت رئیس ستاد اقتصادی دولت مهمان جلسه غیرعلنی مجلس بود تا سیاست‎های ارزی دولت را تشریح کند.

 خبرگزاری‌های مختلف به نقل از نمایندگان مجلس، روایتی از حضور معاون اول ریاست جمهوری در جلسه غیرعلنی امروز مجلس و دستور رهبر انقلاب به دستگاه‌ها درباره تنظیم بازار ارز ارائه کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرآنلاین، به دلیل غیرعلنی بودن جلسه مجلس، برخی نمایندگان پس از خروج از جلسه، روایاتی از سخنان اسحاق جهانگیری را با خبرنگاران در میان گذاشتند.

اکبر رنجبر زاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس در این‌باره به نقل از معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت برنامه‌‌هایی برای کنترل بازار ارز پیش رو دارد که اجرای آن‌ها نیازمند هماهنگی‌هایی بین همه قواست .

او در ادامه گفت: دستور مقام معظم رهبری در این زمینه گرفته‌شده است و پیشنهاداتی خدمت ایشان ارائه‌شده و ایشان هم به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرده‌اند تا همکاری‌های لازم را با دولت در جهت تنظیم بازار ارز و ثبات در این بازار و تأمین ارز موردنیاز کشور در موضوع صادرات و واردات و دیگر مسائل با دولت داشته باشند.

او افزود: آقای جهانگیری گفت که عواملی در داخل و خارج کشور مصمم هستند که در بازار ارز اختلال ایجاد کنند که تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی‌های دقیق با آن‌ها مقابله کنیم.

به گفته این نماینده مجلس، جهانگیری در این جلسه اضافه کرده که برای تأمین ارز کالاهای اساسی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و تأمین می‌شود، اما عوامل مختلفی در تلاش بودند که بتوانند اختلالی در نظم اقتصادی کشور ایجاد کنند.

جهانگیری  به روال عادی زندگی مردم اشاره کرد و گفت: با بررسی علل نوسانات موجود در بازار ارز انتظار برخی این بود که بعد از لغو برجام از سوی ترامپ، مردم به سمت خرید کالاها هجوم بیاورند و تقریباً انتظار ترامپ و دیگران در داخل محقق نشد و برای تأمین ارز مشکلی نداریم ..

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز در این‌باره گفت: معاون اول رئیس‌جمهور قول داده که برجام مشکلی برای اقتصاد کشور به وجود نمی‌آورد و تأثیری بر زندگی مردم نخواهد گذاشت.

رضایی کوچی بابیان اینکه در این جلسه صحبت‌ها و قول‌های بسیاری داده شد که امیدواریم عملی شود، به ایسنا گفت: یکی از وعده‌ها تأمین ارز کشور برای واردات بود. همچنین قول داده شد که ضمن کنترل قیمت ارز نیاز مردم نیز تأمین شود.

وی افزود: در این جلسه حرف‌های زیادی زده شد که اصل آن این بود که تمامی تلاش دولت بر آن است که فشاری بر مردم وارد نشده و آن‌ها به لحاظ معیشتی آسیب نبینند. در زمینهٔ برجام نیز تأکید شد که تمام تلاش دولت بر این است که برجام بر روی اقتصاد کشور و زندگی معمولی مردم تأثیر نگذارد. البته نمایندگان از این وعده‌ها قانع نشدند و در حرف‌هایشان تأکید کردند که این‌ها نباید در حد حرف بماند و باید ظهور و بروز آن را در عمل دید.

این نماینده مجلس تأکید کرد: باوجود نرخ مصوب ۴۲۰۰ تومانی، ارز به‌صورت دلالی خریدوفروش می‌شود که البته قول دادند که این وضعیت را درست کنند.

غلام‌محمد زارعی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم به مهر گفت: معاون اول رئیس‌جمهور معتقد بود که ارائه ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان موجب تثبیت شرایط اقتصادی خواهد شد.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس‌کل بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی بررسی نوسانات بازار ارز اظهار داشت: رئیس‌کل بانک مرکزی معتقد بود در بازار ارز ثبات ایجادشده است و نرخ ارز ثابت خواهد ماند.

شهباز حسن‌پور عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه گفت: در جلسه غیرعلنی امروز معاون اول رئیس‌جمهور از عزم دولت برای تأمین ارز موردنیاز کالاهای اساسی با نرخ ۴۲۰۰ تومان سخن گفت و اعلام کرد که قرار است تا پایان امروز مقدار ارز داده‌شده به افراد به‌صورت رسمی اعلام شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.