| کد خبر: 166018 |

◄ قطعه‌سازان برای دریافت دلار 4200 تومانی به بانک مراجعه کنند

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور از تخصیص ارز 4200 تومانی به قطعه سازان خبر داد و گفت: قطعه سازان می توانند نسبت به ثبت سفارش اقدام و پس از آن برای دریافت ارز به بانک مراجعه کنند.

تین نیوز

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور از  تخصیص ارز 4200 تومانی به قطعه سازان خبر داد و گفت: قطعه سازان می توانند نسبت به ثبت سفارش اقدام و پس از آن برای دریافت ارز به بانک مراجعه کنند.

به گزارش تین نیوز، محمدرضا نجفی منش افزود: مطابق وعده رییس جمهوری، تخصیص ارز تک نرخی 4200 تومانی وارد فاز اجرایی شده است و تداوم این روند با توجه به اختلاف فاحش قیمتی دلار تک نرخی و دلار آزاد در بازار، عرصه را بر قاچاقچیان قطعات تنگ خواهد کرد.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور تصریح کرد: با توجه به اثر رشد 20 درصدی نرخ دستمزدهای امسال، تخصیص ارز 4200 تومانی با اثر کاهشی بر هزینه تمام شده تولید همراه خواهد بود و به نظر می رسد اثری قابل توجه در قیمت قطعات داشته باشد.

او گفت: تاکنون 2 بار موفق به گشایش حواله با ارز تک نرخی از کشورهای هند و ایتالیا برای واردات مواد اولیه شده است.

به گزارش ایرنا، نجفی منش گفت:  یک فرایند معمولی برای گشایش حواله و دریافت ارز 4200 تومانی وجود دارد و دشواری خاصی به چشم نمی خورد.

بیش از 85 درصد یک خودرو را قطعات آن تشکیل می دهد و حدود یک هزار و 500 قطعه ساز در زنجیره تامین داخلی حضور دارند که توانمندسازی آنان و رفع موانع تولید می تواند سبب تقویت گوشه ای از کالاهای ایرانی شود که تولید آنها با دانش فنی به روز و بومی همراه است.

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.