| کد خبر: 165895 |

نوبخت: وضع ارزی کشور خوب است

سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: وضع ارزی کشور خوب و بنا به اعلام صندوق بین المللی پول ذخایر ارزی ایران از 95 میلیارد دلار به 108 میلیارد دلار افزایش یافته است.

تین نیوز

 سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: وضع ارزی کشور خوب و بنا به اعلام صندوق بین‌المللی پول ذخایر ارزی ایران از 95 میلیارد دلار به 108 میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گزارش تین‌نیوز، «محمدباقر نوبخت» افزود: از اول تا 15 اردیبهشت نیز توانستیم چهار میلیارد و 650 میلیون دلار ثبت سفارش برای کالاهای اساسی، دارو، لوکس و غیر ضروری داشته باشیم و تراز تجاری کشور در فروردین امسال 600 میلیون دلار مثبت بود.

وی تصریح کرد: بانک ها در سال گذشته 18 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات به بیش از 26 هزار واحد صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط از مجموع 80 هزار واحد پرداخت کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: مسیر دوم برای سرمایه گذاری، استفاده از اعتبارات دولتی است که خزانه باید وارد عمل شود و به این منظور سال گذشته 42 هزار و 500 میلیارد تومان از ردیف تملک دارایی های سرمایه ای برای طرح ها اختصاص یافت.

وی همچنین به اختصاص یکهزار و 200 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: صندوق توسعه ملی 6 هزار و 700 میلیارد تومان برای احیای 550 هزار هکتار از زمین های خوزستان و ایلام در اختیار دولت قرار داد.

نوبخت با اشاره به موضوع مهار آب‌های مرزی گفت: رهبر معظم انقلاب برای مدیریت منابع آب با برداشت هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به ازای هر سال 2 میلیارد دلار موافقت کردند.

وی یادآوری کرد: 797 هزار نفر از مجموع سه میلیون و 200 هزار نفر جویای کار در سال گذشته وارد بازار کار شدند و از سوی دیگر هفت هزار نفر نیز کار خود را از دست دادند.

وی به کاهش نرخ بیکاری از 12.4 درصد به 12.1 درصد اشاره کرد و گفت: میزان اشتغال در سال جدید افزایش می‌یابد زیرا میزان تسهیلات بانکی از 18 هزار و 500 میلیارد تومان به ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

نوبخت در ادامه به برنامه‌ریزی برای نوسازی و بازسازی 100 هزار واحد مسکن در بافت فرسوده شهری و روستایی در سالجاری اشاره کرد و گفت: با این اقدام 240 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود.

معاون رئیس جمهوری همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری کشور را از دیگر اقدامات سالجاری دولت برشمرد و گفت: در این راستا نیر فرصت های شغلی بسیاری ایجاد می شود.

وی یادآوری کرد: پیش‌بینی ما در سال جاری برای ارتقا و اتمام طرح‌های عمرانی با مشارکت بخش خصوصی، ١٢۶ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به سخنان رییس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام گفت: ما برای هر اتفاقی آماده هستیم و از پیش برای آن برنامه‌ریزی و پیش‌بینی بودجه می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری صبح سه شنبه به منظور افتتاح چند طرح دانشگاهی، دیدار با مسئولان استان و دانشگاه های اصفهان و مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همچنین حضور در مراسم چهلمین سال تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان وارد این شهر شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.