| کد خبر: 165125 |

خرید ارز همراه گردشگران خارجی در شعب بانک ملی

عضو هیات مدیره و معاون ارزی بانک ملی اعلام کرد شعب ارزی داخل کشور و همچنین شعب و باجه های مستقر در فرودگاه های بین المللی آماده خرید ارز همراه مسافران خارجی هستند.

تین نیوز

عضو هیات مدیره و معاون ارزی بانک ملی اعلام کرد شعب ارزی داخل کشور و همچنین شعب و باجه های مستقر در فرودگاه های بین المللی آماده خرید ارز همراه مسافران خارجی هستند.

به گزارش تین‌نیوز، غلامرضا پناهی گفت: از زمان ابلاغ سیاست جدید ارزی بانک مرکزی، شعب ارزی بانک ملی آمادگی دارند تا ارز گردشگرانی که وارد ایران می شوند، را خریداری و معادل ریالی آن را به نرخ روز بانک مرکزی بپردازد.

وی افزود: گردشگران حتی می توانند با عنوان کارت هدیه دریافت کنند وهمه جا اقدام به خرید کنند. عضو هیات مدیره بانک ملی افزود: شعبات ارزی بانک ها قابلیت این را دارند تا ارز را به ریال تبدیل کنند.

همچنین رییس شعبه فرودگاه امام گفت: هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و گردشگران به راحتی می توانند با مراجعه به شعب ارزی بانک ملی اقدام به فروش ارز کنند. پناهی گفت: بر اساس مقررات، تهیه ارز باید از طریق سیستم بانکی و در صرافی ها که بانک مرکزی مجوز داده و شعبات ارزی صورت بگیرد و خارج از این سیستم غیر قانونی است.

عضو هیات مدیره بانک ملی ادامه داد: نمایندگی ها و سفارتخانه های ایران در سایر کشورها حتما امکاناتی که از طریق سیستم بانکی فراهم است، برای گردشگران توضیح دهند که وقتی گردشگری وارد کشور می شود در فرودگاه ها شعب بانک ملی وجود دارد و آماده خریداری ارز از آنها است .

وی بیان داشت: گردشگران خارجی می توانند از طریق شبکه کارگزاری بانک ملی ایران در خارج از کشو، نسبت به صدور حواله ارزی به داخل ایران اقدام و به محض ورود به ایران با مراجعه به شعب ارزی این بانک، معادل ریالی ارز حواله را به صورت نقدی و یا در قالب کارت هدیه دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پناهی گفت: باید همه کمک کنند تا نرخ ارز یکسان شود و منفعت جامعه در این مسئله است زیرا دولت منافع عام مردم را در آن دیده است. وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در راستای تخصیص ارز جهت واردات کالا و خدمات بواسطه گشایش «ال سی» فعالیت را آغاز کرده و بانک ملی هیچ مشتری ندارد که در صف خرید ارز باشد. امیدوارم صادر کنندگان، ارز را به راحت وارد کشور کنند از طریق شبکه بانکی در اختیار وارد کنندگان قرار دهیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.