| کد خبر: 164570 |

◄ شایعات بازار پیش‌فروش سکه؛ تحویل پول نقد به جای سکه

بانک مرکزی شایعاتی مبنی بر پرداخت وجه معادل در طرح پیش‌فروش سکه را رد و تأکید کرد: همه در زمان تعیین‌شده، سکه را تحویل خواهند گرفت.

تین نیوز

بانک مرکزی شایعاتی مبنی بر پرداخت وجه معادل در طرح پیش‌فروش  سکه را رد و تأکید کرد:  همه در زمان تعیین‌شده، سکه را تحویل خواهند گرفت.

به گزارش تین‌نیوز، در جریان پیش‌فروش سکه در بانک ملی برخی شایعاتی مبنی بر اینکه تضمین رسمی برای تحویل سکه در پیش‌فروش وجود ندارد باعث شده مشتریان برای خرید آن تردید کنند.

بااین‌حال، بانک مرکزی با رد این نظر و حتی شایعات همراه بود و مسئولان بانک مرکزی تأکید دارند که به‌طور حتم متقاضیان شرکت‌کننده در طرح پیش‌فروش در زمان تعیین‌شده، سکه را تحویل خواهند گرفت غیر از موارد استثنا.

این در حالی است که در شرایط پیش‌فروش، برای یک مورد امکان تحویل سکه وجود ندارد و آن‌هم مراجعه خریدار درزمانی بعد از سررسید تعیین‌شده است.

 یعنی بعدازاین زمان مبلغ پرداختی بابت پیش‌فروش به خریدار برمی‌گردد، به عبارتی حتی وجه معادل قیمت روز سکه قابل پرداخت نیست. در پیش‌فروش سکه، متقاضی بعد از خرید امکان ابطال خواهد داشت که حتی تا یک روز قبل از زمان تحویل سکه این امکان فراهم است، ولی در هیچ صورتی سودی بابت دوره خواب پول به وی تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش عصر ایران، همچنین این امکان فراهم‌شده که سکه‌های خریداری‌شده پس از سررسید و در زمان تحویل به‌صورت امانت در بانک ملی در صورت توافق بانک با خریداری نگهداری شود. بانک مرکزی چندی پیش وعده داد که در آینده امکان جابه‌جایی و تبادل سکه‌های خریداری‌شده از طریق کارت سکه تحویل‌شده به متقاضیان به‌صورت الکترونیکی و از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک نیز فراهم شود و از این طریق خطر ناشی از جابه‌جایی و نگهداری سکه نزد متقاضیان کمتر می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.