| کد خبر: 164211 |

◄ نوبخت: نرخ ارز را به تعادل می‌رسانیم

این وضعیت برخلاف میل دولت است و هرچند تاکنون موفق نشده‌ایم اما قطعاً در این راستا با همه قوت از ظرفیت‌های بزرگ نظام استفاده می‌کنیم و این بازار را به تعادل می‌رسانیم.

تین نیوز

رئیس سازمان برنامه و بودجه در نخستین واکنش مسئولان دولتی به افزایش نرخ ارز گفت: نوسانات اخیر نرخ ارز برخلاف میل دولت است و بازار ارز را به تعادل می‌رسانیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان برنامه‌وبودجه، محمدباقر نوبخت بعد از جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی درباره وضعیت نامتعادل بازار ارز افزود: این وضعیت برخلاف میل دولت است و هرچند تاکنون موفق نشده‌ایم اما قطعاً در این راستا با همه قوت از ظرفیت‌های بزرگ نظام استفاده می‌کنیم و این بازار را به تعادل می‌رسانیم.

وی افزود: تراز ارزی کشور مثبت است و هرچند امسال به‌ویژه در نیمه دوم سال با نابسامانی مواجه شدیم اما هر وقت بازار با نابسامانی مواجه می‌شد به‌سرعت به تعادل می‌رسید.

نوبخت ادامه داد: اما این عدم تعادل باوجود تراز مثبت ارزی نشان می‌دهد شرایط تغییر کرده که باید با توجه به تغییر شرایط سیاست‌ها را تغییر دهیم.

 از اولین روز پس از تعطیلات نوروزی دلار با جهش قیمتی معادل 500 تومان به فروش رسید و امروز هم تا حدود 6000 تومان هم رسید .

این افزایش قیمت حدود 1500 تومانی نسبت به‌روزهای پایانی 96 در حالی اتفاق افتاد که دولت و مسئولین بانک مرکزی نسبت به کنترل بازار ارز و کاهش قیمت آن وعده دادند و از مردم خواستند تا دلار نخرند. صحبت‌های رئیس‌کل بانک مرکزی  در اسفند 96 درباره نرخ ارز را اینجا بخوانید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.