| کد خبر: 160905 |

رئیس اتاق بازرگانی تهران:

◄ تحلیل رئیس اتاق تهران از افزایش نرخ دلار

رئیس اتاق بازرگانی تهران با برشمردن دلایل خروج اقتصاد ایران از ریل اصلی خود، گفت: از سال 92 دولت با تزریق ارز مبادله‌ای مانع افزایش قیمت دلار که با توجه به نوخ تورم در کشور طبیعی است، شد.

تین نیوز

رئیس اتاق بازرگانی تهران با برشمردن دلایل خروج اقتصاد ایران از ریل اصلی خود، گفت: از سال 92 دولت با تزریق ارز مبادله‌ای مانع افزایش قیمت دلار که با توجه به نوخ تورم در کشور طبیعی است، شد.

به گزارش تین‌نیوز، مسعود خوانساری گفت: در حال حاضر نابسامانی اقتصاد کشور باعث  توقف رشد سرمایه‌گذاری در کشور شده است.

خوانساری گفت: افزایش نقدینگی در جامعه ، ناپایداری نرخ ارز، رکود ، مساعد نبودن محیط کسب‌وکار،  بدهی‌های دولت به بخش خصوصی و نبود نقدینگی برای واحدهای تولیدی  دردسرساز شده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره عملکرد دولت درباره  نرخ ارز گفت: از سال ۹۲ به بعد  دولت مرتب با تزریق ارز مبادله‌ای به بازار، باعث شد که قیمت‌های واقعی ارز مشخص  نشود که منجر به وضعیت کنونی بازار ارز و اقتصاد کشور شد.

به گزارش مهر، خوانساری درباره نرخ کنونی ارز گفت: اگر بپذیریم دلار علت نیست و یک معلول به شمار می‌رود، باید دید که تابع چه عواملی بوده که نرخ دلار به این رقم رسیده است، وقتی ۵ سال تورم ۱۰ تا ۲۰ درصدی داشتیم، بالاخره یکجا اثرات خود را به‌جای خواهد گذاشت.

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در بازار تصریح کرد:  اگر نرخ ارز متناسب با تورم داخلی و تورم خارجی، مدیریت شود، چنین اتفاقاتی در جامعه رخ نخواهد داد.

او ادامه داد: پیش‌ازاین بارها در اتاق تهران بر ضرورت در نظر گرفتن مابه‌التفاوت تورم داخلی و خارجی برای افزایش نرخ ارز تأکید کرده و پیش‌بینی وضعیت کنونی اقتصاد کشور را کرده بودیم.

او گفت:  البته بخشی از این افزایش نرخ ارز طبیعی بود، اما بخشی دیگر حاصل مسائل روانی در بازار ارز به شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.