| کد خبر: 160855 |

سایه ارز بر تالار شیشه‌ای

در پنج روز کاری بورس تهران در هفته جاری قیمت سهم ها تا حدودی تحت تاثیر بازار ارز قرار گرفت، از طرفی نگرانی ها از عدم ثبات در این بازار سبب شد سرمایه‌گذاران بورسی با احتیاط بیشتری اقدام به خرید و فروش کنند.

تین نیوز

در پنج روز کاری بورس تهران در هفته جاری قیمت سهم ها تا حدودی تحت تاثیر بازار ارز قرار گرفت، از طرفی نگرانی ها از عدم ثبات در این بازار سبب شد سرمایه‌گذاران بورسی با احتیاط بیشتری اقدام به خرید و فروش کنند.

به گزارش ایسنا، بورس تهران در این هفته تحت تاثیر انواع ریسک ها از جمله ریسک نوسان نرخ ارز و ریسک های سیستماتیک بود. علاوه بر این بورس های جهانی در روزهای اخیر شاهد افت شدید قیمت ها بودند که این موضوع میتوانست ناشی از کاهش قیمت انواع کالاها از جمله نگرانی ها از کاهش قیمت نفت در سطح جهانی باشد.

اما دیروز بازارهای جهانی سهام دوباره توانست به روند عادی خود ادامه دهد که این موضوع را می توان ناشی از رشد قیمت فلزات اساسی از جمله آلومینیوم و روی دانست.

رشد قیمت فلزات اساسی در بازار های جهانی سبب شد قیمت سهام گروه فلزات اساسی و کانه های فلزی رشد کند و تداوم رشد این گروه توانست به بازار کم رمق این روزهای تالار شیشه ای تا حدودی قوت ببخشد.

گروه خودرویی ها در روزهایی از معاملات هفته جاری بورس توانستند با قوت به رشد در قیمت پایانی ادامه دهند؛ به طوری که عمده سهم های این گروه با افزایش قیمت رو به رو شدند.

در حالی که شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران در هفته گذشته با روند کاهشی مواجه شد در این هفته با رشد 184 واحد توانست قله 98 هزار واحدی را حفظ کند.

شاخص کل در حالی در این هفته در اطراف کانال 98 هزار واحدی نوسان کرد که عده ای اعتقاد داشتند که در ادامه کانال شکنی ها، نماگر اصلی بازار می‌تواند رقم 100 هزار واحدی را بشکند و رکوردی تاریخی ثبت کند.

شاخص بازار اول نیز در مدت پنج روز کاری بورس تهران با رشد 340 واحدی همراه شد و از اواسط تراز 69 هزار واحدی تا نزدیکی تراز 70 هزارتایی بالا رود.

اما در بازار دوم روند حرکت شاخص متفاوت بود در چهارشنبه 11 بهمن شاخص بازار دوم در تراز 210 هزار و 329 واحدی قرار داشت اما با گذشت پنج روز کاری بیش از 700 واحد افت کرد و تا رقم 209 هزار و 617 پایین آمد.

در این مدت شاخص آزاد شناور با 93 واحد رشد مواجه شد و شاخص صنعت با 371 واحد افزایش به رقم 87 هزار و 302 رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.