| کد خبر: 160569 |

◄ پیش‌فروش سکه از سه‌شنبه انجام می‌شود

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی از آغاز پیش‌فروش سکه از روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: فقط سکه تمام پیش‌فروش می‌شود و کارمزدی از خریداران دریافت نمی‌شود.

تین نیوز

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی از آغاز پیش‌فروش سکه از روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: فقط سکه تمام پیش‌فروش می‌شود و کارمزدی از خریداران دریافت نمی‌شود.

به گزارش تین‌نیوز مسعود رحیمی گفت: : پیش‌خرید برای همه افراد بالای ١٨ سال باکارت ملی امکان‌پذیر است.

 او ادامه داد: در مرحله ثبت‌نام یک‌میلیون تومان با سررسید ٦ماهه یک‌ساله انجام می‌شود. قیمت مابه‌التفاوت به نرخ روز است ولی با تخفیف ٩ درصد برای سررسید یک‌ساله و ٤ درصد برای سررسید ٦‌ماهه است.

رحیمی بابیان اینکه پیش‌فروش سکه مشمول مالیات بر ارزش‌افزوده دریافت نمی‌شود، گفت: بازده یک‌ساله پیش‌فروش ١٥ درصد است بنابراین در عمل بیشتر از ٩ درصد سود به خریداران برای سرمایه‌گذاری یک‌میلیون تومانی می‌رسد.

به گزارش تسنیم، او تأکید کرد: طرح پیش‌فروش سکه از روز سه‌شنبه با ١٣١٢ شعبه منتخب بانک ملی در سراسر کشور آغاز می‌شود، هیچ کارمزدی از مردم در شعب اخذ نخواهد شد.

او تأکید کرد که فقط سکه تمام پیش‌فروش می‌شود و این طرح تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی افزود: ما برای یک دوره آتی قیمتی را تعیین کردیم. قیمت سکه بر اساس قیمت طلای جهانی و دلار تعیین می‌شود و به‌طورقطع نمی‌شود امروز قیمت ماه آینده را هم پیش‌بینی کرد.

رحیمی در پاسخی مبنی بر اینکه ضرورت پیش‌فروش سکه زمانی که حراج سکه در حال انجام است چیست؟ انهم زمانی که تفاوتی بین قیمت سکه‌های خریداری‌شده در طرح پیش‌فروش زمان تحویل وجود ندارد؟ گفت: انتخاب با مردم است که این انتخاب را برای سرمایه‌گذاری انجام دهند؛ هدف ما ایجاد جذابیت کاذب نیست و هدف ما در بانک مرکزی این است که برای متعادل کردن بازار به این حوزه ورود پیدا کنیم. ضمن انکه امکان خرید سکه در حراج برای مردم در سایر شهرها وجود نداشت.

او ادامه داد: ما برنامه بلندمدت برای حراج نداریم و مداخله در بازار برای ما خوشایند نیست.

این مقام مسول بانک مرکزی درباره میزان سکه‌های فروخته‌شده در حراج سکه گفت: تاکنون حدود ۲۳۰ هزار قطعه سکه در حراج به فروش رسیده است؛  ۱۰۷ هزار قطعه نیم‌سکه و ۱۲۰ هزار سکه تمام در حراج سکه بانک کارگشایی فروخته‌شده است.

مسعود رحیمی اظهار داشت: با توجه به حباب ۲۵۰  هزارتومانی، بانک مرکزی عرضه سکه از بانک کارگشایی را آغاز و حباب را به‌صورت کامل تخلیه کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.