| کد خبر: 155621 |

کریمی:

اجرای سیاست تک نرخی کردن دلار مولفه اصلی افزایش قیمت ارز است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعتقاددارد اجرای سیاست تک نرخی کردن قیمت دلار از مولفه های مهم در افزایش نرخ ارز است.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعتقاددارد اجرای سیاست تک نرخی کردن قیمت دلار از مولفه های مهم در افزایش نرخ ارز است.

علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به افزایش قیمت ارز تا بیش از 4 هزار و 100 تومان گفت: برخی بر این باورند که سفرهای خارجی در ماه ژانویه می تواند بر افزایش نرخ ارز تاثیرگذار باشد اما عوامل موثر دیگری از جمله سیاست های دولت برای تک نرخی کردن قیمت ارز تاثیر بیشتری در افزایش نرخ دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت از شرایط پیش آمده به نوعی استقبال می کند، ادامه داد: ارز به عنوان یک پارامتر که تابع عرضه و تقاضا است از قدرت زیادی برخوردار است بنابراین هر چه دولت توان ارزی بیشتری داشته باشد می تواند قیمت ارز را کنترل یا بهای آن را کاهش دهد.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر روند افزایشی قیمت ارز، اظهار داشت: باتوجه به شرایطی که وجود دارد و میزان تقاضای ارز از عرضه آن پیشی گرفته است و در نهایت شاهد افزایش نرخ ارز و دلار خواهیم بود.

وی در این باره که آیا افزایش قیمت دلار بحران زا خواهد بود، تاکید کرد: افزایش قیمت ارز قطعا بحران زا است چرا که ارز از مهمترین مولفه های تاثیرگذار در اقتصاد از جمله هزینه تمام شده تولید است، بنابراین دولت باید با کنترل قیمت ارز، رونق اقتصادی کشور را رقم بزند.

کریمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، به دولت در زمینه اجرای سیاست تک نرخی کردن ارز توصیه کرد و گفت: دولت اگر می خواهد سیاست تک نرخی کردن ارز را اجرا کند باید این اتفاق را به صورت تدریجی و کنترل شده انجام دهند، اگر به صورت بی محابا و یکباره سیاست را پیاده کند آسیب های بسیاری به اقتصاد و بازار وارد می شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت اگر اجرای سیاست تک نرخی ارز را مدنظر دارد این موضوع را تحت نظر خود پیش ببرد نه اینکه با شرایط بازار مسئله را پیش ببرد.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.