| کد خبر: 15001 |

طلای جهانی به ۱۳۰۶ دلار رسید

تین نیوز | قیمت طلا در آسیا پس از کاهش قیمت جلسه گذشته، امروز ثابت بود و با توجه به تنش های ژئوپلتیک در اوکراین و غزه، انتظار می رود در آینده ای نزدیک همچنان در بالای 1300 دلار باقی بماند.

اما ضعیف بودن میزان تقاضای فیزیکی در آسیا در فصل تابستان، که امری فصلی محسوب می شود، می تواند هرگونه تاثیر افزایشی قیمت ها را تضعیف کند و حتی موجب کاهش قیمت شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 0.4 درصدی در جلسه گذشته که تحت تاثیر افزایش شاخص ها در بازار بورس اتفاق افتاد، امروز با اندکی تغییر به 1306 دلار و 61 سنت رسید.

ویکتور تیانپیریا، تحلیلگر موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشت: «ما همچنان انتظار داریم که قیمت طلا در کل امسال تحت فشار قرار بگیرد. در عین حال پتانسیل کوتاه مدت افزایشی را نیز در ذهن داریم.»

وی افزود: «تقاضای فیزیکی برای طلا همچنان  ضعیف است...یک کاهش قابل توجه در قیمت طلا برای تقویت تقاضا ضروری است.»

نتایج یک نظرسنجی در روز سه شنبه نشان داد که با توجه به بازگشت سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا به وضعیت عادی و ضعیف بودن تقاضا در آسیا، تحلیلگران و تجار انتظار دارند قیمت متوسط طلا در طی سال جاری به 1277 دلار برسد.

تقاضا در بازار آسیا که دو مشتری عمده طلا یعنی چین و هند در آن حضور دارند پس از خریدهای قوی  صورت گرفته در سال گذشته افتی چشمگیر داشته است.

به گفته تجار، علاوه بر کاهش فصلی تقاضا و خریدهای بیش از حد سال 2013، احتمال کاهش بیشتر قیمت ها نیز عاملی دیگر در کاهش میزان خریدها به شمار می رود.

در عین حال، قیمت طلا در حال حاضر تاثیر افزایشی خوبی از تنش های ژئوپلتیک در نقاط مختلف جهان گرفته است.

قیمت طلا پس از انتشار خبر سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هواپیمایی مالزی بر فراز اوکراین، بخشی از کاهش قیمت هفته گذشته را جبران کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.