| کد خبر: 14476 |

تمدید چهار ماهه مذاکرات هسته ای در بازار سکه و طلا بی تاثیر است

تین نیوز | رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با توجه به اینکه مذاکرات هسته ای در چندین نوبت با تاخیر همراه شده، تمدید چهار ماهه توافق ژنو در مذاکرات اخیر نیز تاثیری بر قیمت های بازار طلا و سکه نخواهد داشت.
 
محمد کشتی آرای درباره تاثیر تمدید چهار ماهه توافق ژنو در مذاکرات اخیر گروه 5 بعلاوه یک و ایران بر بازار طلا و سکه، افزود: قیمت ها در بازار سکه و طلا متاثر از قیمت های جهانی است.
 
وی با اشاره به افت 43 دلاری قیمت هر اونس طلای جهانی در یک نوبت در هفته گذشته، اظهار داشت: سقوط هواپیمای مالزیایی در اوکراین باعث افت سهام اتحادیه اروپا شد و طلا نیز در مسیر نزولی قرار گرفت تا اینکه نرخ هر اونس طلای جهانی در هفته مذکور به کمتر از 1300 دلار رسید.
 
کشتی آرای تصریح کرد: تحولات بازارهای جهانی، سیاسی، منطقه ای و تغییرات نرخ بهره آمریکا بر قیمت طلای در بازار داخل تاثیرگذار است.
 
رییس اتحادیه طلا و جواهر پیش بینی کرد با توجه به نزدیکی به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بازار و نزدیک شدن به عید فطر و مناسبت ها بازار طلا و سکه از حالت رکود خارج شود و با بهبود شرایط و داد و ستد مواجه شویم.
 
وی گفت: نرخ هر اونس طلای جهانی در روز جاری 1311 دلار، سکه تمام طرح قدیم 950 هزار تومان، سکه تمام طرح جدید 954 هزار تومان، نیم سکه 478 هزار تومان، ربع سکه 270 هزار تومان، سکه یک گرمی 177هزار تومان و یک گرم طلای 18 عیار 97 هزار و 200 تومان است.
 
گفتنی است، نمایندگان ایران و 1+5 از دوم جولای (11 تیرماه) ششمین دور مذاکرات جامع خود را برای رسیدن به توافق جامع آغاز کرده اند اما به دلیل اختلافات بر سر موضوعات اساسی به ویژه موضوع ظرفیت غنی سازی ایران، نتوانسته اند متن پیش نویس توافق نهایی را به اتمام برسند چرا که هنوز در برخی مفاهیم به درک مشترکی نرسیده اند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.