| کد خبر: 115958 |

◄راهگشای صنعت هوایی «شفافیت» است

تین‌نیوز| دوشنبه هفته‌ی گذشته (13 دی‌ماه) میزگرد مجازی با موضوع «توسعه زیرساخت‌های هوانوردی و تاثیر آن بر اقتصاد کشور» با حضور کارشناسان، تحلیلگران و صاحب‌نظران صنعت هوانوردی کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در ابتدای میزگرد به نقش مهم صنعت هوانوردی در جهان اشاره شد و کارشناسان اظهار کردند: با توجه به سهم ۲/۷ تریلیون دلاری صنعت هوانوردی در تولید ناخالص جهانی و نقش این صنعت به عنوان موتور محرکه‌ی دیگر بخش‌های اقتصادی کشور از قبیل گردشگری، بازرگانی، سرمایه‌گذاری و امور مالی و ... ضروری است در برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌ها توجه ویژه‌ای به این صنعت صورت بگیرد.

 در ادامه عنوان شد: پیش‌نیاز رونق و شکوفایی در صنعت هوانوردی، ظرفیت‌سازی از طریق ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز نظیر فرودگاه‌های بزرگ، مدرن، مجهز، راه‌های هوایی و فضای پروازی انعطاف‌پذیر و شبکه‌ی پیشرفته‌ی CNS/ATM است.

کارشناسان صنعت هوانوردی معتقد بودند، مطالعه و بررسی تجربیات کشورهای پیشرو در صنعت هوانوردی می‌تواند در تهیه نقشه‌ی راه این صنعت راهگشا باشد در همین راستا توجه به پروژه‌های NextGen آمریکا، SESAR اروپا در استفاده از تجربیات آنها موثر خواهد بود.
 
صاحب‌نظران صنعت هوانوردی در میزگرد آنلاین که در گروه «خلبان عیسی خان اشتوداخ» برگزار شد، بررسی علل عدم سرمایه‌گذاری مناسب در صنعت هوانوردی ایران و کم بازده بودن سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این صنعت را یکی از عوامل توسعه صنعت هوانوردی کشور دانستند.
 
کارشناسان با بیان اینکه اصلاح و بازنگری این تصور نادرست که هوانوردی صنعتی لوکس و تشریفاتی است و مخصوص طبقه‌ی مرفه و ثروتمند جامعه است را ضروری عنوان کردند و افزودند: نبود رویکرد تجاری و عدم رعایت اصول و قواعد کسب‌وکار و نداشتن دانش و تجربه‌ی لازم در امر بازاریابی و جذب سرمایه مورد نیاز، نبود گزارش‌های آماری دقیق و جامع از وضعیت عملکرد صنعت هوانوردی در بخش‌های مختلف، عدم شفافیت در صنعت هوانوردی باعث شده است که تصویر و شناخت کامل و قابل اطمینانی از  وضعیت این صنعت وجود نداشته باشد.

تحلیلگران صنعت هوایی کشور معتقدند؛ صنعت هوانوردی ایران از فقدان یک برنامه توسعه جامع و واقع‌گرایانه که همه‌ی بخش‌های صنعت را در بر گرفته باشد آسیب می‌بیند لذا خرید هواپیما و توسعه‌ی ناوگان حمل‌ونقل هوایی چنان‌چه همراه با توسعه‌ی زیرساخت‌های فرودگاهی و هوانوردی نباشد، باعث تشدید مشکلات و عدم امکان بهره‌وری از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده خواهد گردید.

در پایان میزگرد عنوان شد؛ پیش نیاز ناوگان بزرگ، فرودگاه‌ها و راه‌های هوایی و فضای پروازی و شبکه‌ی پیشرفته‌ی CNS/ATM است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    شرکت هما بیش از ناوگان نیازمند اصلاح ساختاری و تغییر نگرش مدیریتی است