| کد خبر: 97812 |

نخستین شعبه بانک روسیه در منطقه آزاد انزلی افتتاح می شود

تین‌نیوز| مدیر بنیاد دوستی و همکاری های روسیه با ایران در نشست مشترک با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از تاسیس نخستین شعبه بانک روسیه در منطقه آزاد انزلی در صورت اخذ مجوزهای لازم خبر داد.

 

الکساندر بورتنیک در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی علاوه برتاسیس بانک از اظهار تمایل این بنیاد نسبت به تاسیس و استقرار شعبه ای درمنطقه آزاد انزلی در راستای ارائه خدمات لازم به تاجران منطقه و معرفی ظرفیت های بازار روسیه خبر داد و اظهار کرد: شرایط لازم برای انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک با سازمان منطقه آزاد انزلی و همچنین تاسیس دفتر نمایندگی این سازمان در روسیه نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر وجود ظرفیت های مناسب افزایش همکاری های مناطق آزاد و ویژه روسیه با منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های موجود و برنامه های در دست اجرا در منطقه آزاد انزلی، این منطقه می تواند به کانون تجارت در منطقه خزر تبدیل شود.

الکساندر بورتنیک نقش منطقه آزاد انزلی در افزایش مبادلات تجاری و خصوصا صادرات محصولات ایرانی به کشورهای حاشیه خزر و روسیه را بسیار موثر دانست و افزود: برگزاری نمایشگاه های تخصصی بین المللی در منطقه آزاد انزلی و افزایش سطح همکاری های مشترک اقتصادی موجب تسریع در روند انجام مبادلات اقتصادی و افزایش آگاهی دو طرف با نوع محصولات، مقررات و میزان توانمندی های دو کشور می شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار با استقبال از فعالیت بنیاد دوستی و همکاری ایران و روسیه در جهت افزایش مراودات تجاری ایران با کشور روسیه برای بهره مندی از ظرفیت های منطقه گفت: منطقه آزاد انزلی با ایجاد شرایط لازم و مزایای قانونی و همچنین معافیت های تجاری و اقتصادی در تلاش برای فراهم کردن زیرساختهای مناسب برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این منطقه است.

رضا مسرور با اشاره به توسعه زیر ساخت های لازم و راه اندازی مجتمع بندری کاسپین برای فراهم کردن زمینه های گسترش همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری بین کشور های حاشیه خزر افزود: برگزاری نشست های تخصصی مشترک برای آشنایی و معرفی قوانین تجاری دو کشور به بازرگانان و تجار به ویژه در حوزه تبیین قوانین خاص گمرکی و استانداردها، موجب توسعه و تسهیل مراودات تجاری می شود.

وی با اشاره به رفع برخی از موانع تعرفه ای برای تجارت ایران با روسیه در طول یک سال اخیر تصریح کرد: با توجه به کاهش موانع تعرفه ای تجارت با روسیه نسبت به گذشته، آمادگی میزبانی از نشست مشترک بازرگانان و فعالان اقتصادی ایران و روسیه در منطقه آزاد انزلی در راستای رفع کامل موانع و مشکلات تجاری و درنهایت افزایش همکاری های اقتصادی بخشهای خصوصی و دولتی دو کشور وجود دارد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است؛ کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

معافیت مالیاتی 20 ساله از تاریخ بهره برداری انواع فعالیت های اقتصادی ، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه، آزادی مشارکت سرمایه گذار خارجی تا سقف 100 درصد و معافیت گمرکی برای ورود مواد اولیه ، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز کارخانه ها ، فعالیت بورس کالای منطقه ، اجرای کالای همراه مسافر و اعمال قانون ارزش افزوده برای کالاهای ساخته شده در منطقه آزاد به داخل کشور از مهمترین مزایای ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی تولیدی در منطقه آزاد انزلی است.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال جنوب ، دارا بودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر ، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه ، کراسنودسک در ترکمنستان ، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان ، دسترسی از طریق راه های مناسب ، به بازارهای مصرف کشورهای CIS ، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.