| کد خبر: 43997 |

همکاری‌های اقتصادی تجاری منطقه آزاد انزلی با جمهوری آذربایجان توسعه می‌یابد

تین نیوز | مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ شرکت آذربایجانی در منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت هستند و آمادگی میزبانی شرکت‌های دیگر وجود دارد، گفت: همکاری‌های اقتصادی-تجاری این منطقه با جمهوری آذربایجان توسعه می‌یابد.

هیئت اقتصادی عالی رتبه این منطقه که به ریاست، مهندس رضا مسرور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان از امروز به مدت دو روز در جمهوری آذربایجان به سر می‌برد، با رئیس گمرکات جمهوری آذربایجان دیدار کرد.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست، آذربایجان را کشور دوست و با اهمیت در منطقه دریای خزر و قفقاز ارزیابی کرد و اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد ایران در شمال کشور علاقمند به توسعه همکاری‌های اقتصادی-تجاری با جمهوری آذربایجان است و این سفر نیز به منظور نیل به این رویکرد انجام شده است.
 
رضا مسرور با بیان اینکه هم اکنون 10 شرکت آذربایجانی در منطقه آزاد انزلی مشغول به فعالیت هستند و آمادگی میزبانی شرکت‌های دیگر را اعلام می‌کنیم، افزود: با عنایت به دستور دکتر روحانی، سازمان منطقه آزاد انزلی موظف به بستر سازی برای توسعه مراودات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر و به طور ویژه جمهوری آذربایجان شده است.
 
وی به بیان مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه متبوع خود در زمینه فعالیت سرمایه‌گذاری خارجی پرداخت و گفت: حضور در اجلاس اتاق‌های بازرگانی دریای خزر در آستاراخان روسیه و میزبانی از مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی اکتائو و استاندار آستاراخان، از مهمترین گام‌های منطقه آزاد انزلی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای منطقه خزر است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: نقطه اوج این اقدامات برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاقهای بازرگانی کشورهای حوزه خزر در اردیبهشت ماه سال 94(آپریل 2015) است که نقش بسزایی در گسترش همکاری‌های بخش خصوصی دولت‌های حاشیه این دریا دارد.
 
 رئیس گمرکات جمهوری آذربایجان در این دیدار با اشاره به وجود مشترکات فرهنگی بسیار میان دو کشور، ایران را دوست کشور خود اعلام کرد و گفت: هم اکنون 96 درصد از سهم تجارت بین المللی آذربایجان در حوزه نفت و گاز است و در ارتباط با ایران میان دو کشور پنج سند در خصوص تعمیق همکاری‌های گمرکی منعقد شده که این اسناد می‌تواند به تسریع و پیشرفت مبادلات تجاری-گمرکی دو طرف کمک کند.
 
آیدین علیف افزایش همکاری با منطقه آزاد انزلی با توجه به مزایا و معافیتهای قانونی این منطقه برای سرمایه گذاران خارجی را خواستار شد و گفت: با تبادل اطلاعات و افزایش آگاهی سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان زمینه توسعه همکاری‌ها مهیا می‌شود.
 
وی، حمل و نقل دریایی را برای کشور خود حائز اهمیت دانست و افزود: در آینده نزدیک به ایران سفر می‌کنیم تا راهکارهای افزایش همکاری‌های دو جانبه مورد بررسی قرار گرفته و آمادگی خود را برای برگزاری جلسات منظم به منظور برطرف کردن تمامی مسائل و مشکلات گمرکی به منظور تسهیل و تسریع در مبادلات تجاری-گمرکی دو کشور اعلام می‌کنیم.
 
محمد شهبازی ناظر گمرکات گیلان نیز آمادگی خود را برای ارزش گذاری کالا اعلام کرد و افزود: از توسعه همکاری‌های دوجانبه استقبال می‌کنیم.
 
گفتنی است در روزهای گذشته دولت جمهوری آذربایجان اقدام به کاهش 33 درصدی ارزش پول ملی این کشور نموده که این امر دغدغه‌هایی را برای تجار این کشور فرآهم کرده است. از سوی دیگر معاون وزیر راه و شهرسازی و عضو هیئت مدیره این سازمان، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، مدیرکل گمرکات استان، مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر؛ معاون اقتصادی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل، مشاور عالی اقتصادی سازمان منطقه آزاد انزلی، رئیس انجمن کار آفرینان و سرمایه گذاران و جمعی از فعالان اقتصادی و بازرگانان منطقه به همراه معاون سفیر و رایزن بازرگانی ایران در جمهوری آذربایجان در این نشست حضور داشتند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.