| کد خبر: 169784 |

◄ بورس بین‌الملل در مناطق‌آزاد راه‌اندازی می‌شود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از دستور کار قرار گرفتن استفاده از ظرفیت «بورس بین‌الملل» در مناطق آزاد خبر داد.

تین نیوز

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از دستور کار قرار گرفتن استفاده از ظرفیت «بورس بین‌الملل» در مناطق آزاد خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی بانک در نشست هیات موسس «بورس بین‌الملل» در مناطق آزاد گفت: بورس بین‌الملل در مناطق آزاد کشور را سکوی پرتاب اقتصاد به‌سوی موفقیت‌های بیشتر عنوان کرد.

او در ادامه گفت:  آیین‌نامه بورس بین‌الملل در مناطق آزاد، در شورای عالی بورس به تصویب رسیده است و پس از تصویب نهایی در شورای عالی مناطق آزاد، اجرایی خواهد شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: استفاده از ظرفیت بورس بین‌الملل در مناطق آزاد کشور، بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با مشارکت سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی، سازمان بورس، وزارت امور اقتصادی و دارایی، فعالان اقتصادی کشور و صاحب‌نظران این حوزه، عملیاتی خواهد شد.

بانک گفت: ایجاد مراکز آزاد مالی به مناطق آزاد کمک می‌کند تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری این مناطق به صورت جامع و کامل به مخاطبان هدف ارائه شود.

او به رویدادهای تاز بازارهای پولی و مالی جهان اشاره کرد و گفت: مناطق آزاد کشور باوجود محدودیت‌ها و سیاست‌های عمومی، نباید از این جریان کسب‌وکار نوین بازبمانند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی  تاکید کرد:استفاده از منابع داخلی تا یک مدت‌زمان معین امکان‌پذیر است و برای توسعه و پیشرفت، هرروز باید به‌سوی کشف منابع جدید گام برداشت.

هیات موسس «بورس بین‌الملل» در مناطق آزاد، از فعالان بازارهای پولی، مالی و بیمه و صاحبان صنایع بزرگ کشور تشکیل‌شده است و نشست این هیات نیز با حضور «مرتضی بانک» و «محمد خزاعی» رییس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.