| کد خبر: 163129 |

◄ پروژه‌های زیرساختی حمل‌و‌نقلی منطقه آزاد اروند

معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند از روند تکمیل پروژه‌های زیرساختی خبر داد.

تین نیوز

معاونت فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند درباره روند تکمیل پروژه‌های زیرساختی این منطقه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین‌نیوز، موعود شمخانی در خصوص پروژه‌های زیرساختی این منطقه گفت: بخشی از پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقلی  منطقه آزاد اروند اجرا شده‌اند و بخشی نیز در روند  مطالعه و انعقاد قرارداد هستند.

او درباره پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقلی در منطقه آزاد اروند گفت: می‌توان از ساخت بارانداز 13 هکتاری در شلمچه، دسترسی به بندر خشک شلمچه و آزادراه شلمچه، عملیات اجرایی پروژه ریلی منطقه، بهبود روند تخلیه و بارگیری کالا و ساخت ترمینال فرودگاه آبادان به‌عنوان چندی پروژه‌های زیرساختی منطقه یاد کرد.

شمخانی درباره ساخت بارانداز 13 هکتاری در شلمچه گفت:  با توجه به گسترش فعالیت‌ها بارانداز 8 هکتاری شلمچه پاسخگوی نیازها نبود و از اسفندماه سال 95 کار ساخت بارانداز 13هکتاری با قرارداد 22 میلیارد تومانی و با پیش‌بینی مدت  18  ماه برای تکمیل، آغاز شد.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند درباره آزادراه شلمچه گفت: دسترسی به بندر خشک شلمچه و آزادراه شلمچه به سمت جاده آبادان ماهشهر در مرحله انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار است.

شمخانی در ادامه گفت: عملیات اجرایی پروژه ریلی منطقه برای دسترسی بهتر به کارخانه‌های فولاد و بندر خشک شلمچه در خرمشهر و دسترسی به شهرک‌های صنعتی بندر ماهشهر و مسیر ریلی سراسری کشور در ماه جاری آغاز شد.

او در ادامه گفت: با بهبود روند تخلیه و بارگیری کالا  رانندگان خودروهای حمل کالا از سردرگمی ناشی از پراکندگی کار رهایی یافته و زمان انجام کار کاهش‌یافته است.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند درباره پروژه‌های زیرساختی هوایی منطقه گفت:  طرح بهسازی فرودگاه آبادان بااعتبار 45 میلیارد ریال  به اتمام رسده است و همچنین ساخت فاز دوم ترمینال مسافری داخلی فرودگاه آبادان نیز آغازشده است.

شمخانی تصریح کرد: ساخت ترمینال در 2 فاز با 8 هزار مترمربع زیربنا و  410 میلیارد ریال اعتبار به‌منظور تسهیل در تردد مسافران فرودگاه آبادان است که فاز اول آن به اتمام رسید و فاز دوم آن در حال انجام است.

او در ادامه گفت:  بحث مجزا کردن ترمینال داخلی از ترمینال خارجی  در سال 94 به تصویب هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند رسید که عملیات ساخت آن در کمتر یک سال و نیم مقرر صورت گرفت.

به گزارش وب‌سایت روزنامه ایران، شمخانی تأکید کرد: فرودگاه از محورهای اصلی  توسعه برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل و لجستیک در منطقه آزاد اروند است.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند افزود در ادامه گفت:  طرح ساحل سازی رودخانه کارون در خرمشهر نیز بااعتبار 220 میلیارد در حال انعقاد قرارداد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.