| کد خبر: 160693 |

تا پایان سال

◄ اتصال مناطق آزاد به سیستم یکپارچه گمرک

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اتصال کامل مناطق آزاد به سیستم یکپارچه گمرک و افزایش تعداد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد.

تین نیوز

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اتصال کامل مناطق آزاد به سیستم یکپارچه گمرک  و افزایش تعداد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز مرتضی بانک گفت: به‌منظور جلوگیری از قاچاق کالا در مناطق آزاد تا پایان سال به سیستم یکپارچه گمرک متصل می‌شوند.

بانک در ادامه گفت: منطقه آزاد اروند در حال حاضر  در ورود و خروج و فرآیند کالا به این سیستم یکپارچه گمرک متصل است.

او گفت: درسال‌های اخیر حدود 1.5 میلیارد دلار کالا وارد مناطق آزادشده و این کالاها در بخش‌های مسافری، تولیدات اولیه، ماشین‌آلات، تجهیزات و غیره قرار می‌گیرد.

بانک ادامه داد: ارتباط ما با کمیسیون اقتصادی مجلس برای تقویت و توسعه مناطق آزاد به‌خوبی برقرارشده، لایحه‌ای نیز از دولت به گروه رفته تا تعداد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را بتوانیم افزایش دهیم.

مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای رفع مشکلاتی چون عملکرد ضعیف دستگاه‌های دولتی و نظارتی در مناطق آزاد، تقویت بانک، بیمه و بورس خارجی در مناطق آزاد و تهیه آئین‌نامه مرتبط با این موارد برنامه‌هایی در دستور کار قرارگرفته است.

مسعود پزشکیان تصریح کرد: تعیین تکلیف لایحه دولت در خصوص توسعه و افزایش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گامی مثبت در رفع مشکلات این مناطق ازجمله بیکاری و مهاجرت به شهرهای دیگراست.

این نشست با حضور نمایندگان شمال غرب کشور، مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص وضعیت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.