| کد خبر: 148018 |

بهره مندی سرمایه گذاران در منطقه آزاد چابهار از معافیت های مالیاتی20ساله

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سرمایه گذاران در این منطقه از معافیت های مالیاتی 20 ساله در تمام زمینه ها و از قابلیت تمدید آن برخوار هستند تا بتوانند به موقع سودآوری و ایجاد اشتغال مورد نظر را داشته باشند.

تین نیوز

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سرمایه گذاران در این منطقه از معافیت های مالیاتی 20 ساله در تمام زمینه ها و از قابلیت تمدید آن برخوار هستند تا بتوانند به موقع سودآوری و ایجاد اشتغال مورد نظر را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، شکری بلوچ اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار برای سرمایه گذاران معافیت در عوارض ورودی ماشین آلات و مواد اولیه را در نظر گرفته است که این امر به افزایش سرمایه گذاری کمک می کند.

وی افزود: ورود بخشی از خدمات تولیدی کارگاههای مختلف به سرزمین اصلی(داخل کشور) میزان ارزش افزوده بدون پرداخت عوارض و نیاز نبودن به ثبت سفارش از دیگر مزایای سرمایه گذاری در این منطقه است.

وی بیان کرد: از مهمترین مزیت های سرمایه گذاری در چابهار موقعیت جغرافیایی راهبردی این منطقه در کنار آب راههای بین المللی و نزدیکی به خطوط کشتیرانی است.

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این شهرستان تنها بندر تجاری ایران در خارج از تنگه هرمز، نقطه اتصال کریدور شرق ایران به آبهای آزاد و نزدیک‌ ترین بندر به بازارهای آسیای میانه و افغانستان است.

بلوچ اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار بهترین موقعیت را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد کرده است به طوری که در مدت 2 روز شرکت سرمایه گذاری ثبت می شود.

وی تصریح کرد: قوانین و مقررات خاصی برای اشتغال در منطقه آزاد و امکان دسترسی به نیروی انسانی ماهر، بهره ور و ارزان وجود دارد که سرزمین اصلی از چنین شرایطی برخوردار نیست.

وی بیان کرد: صدور محصولات بدون پرداخت عوارض گمرکی، مقررات خاص برای بیمه و تامین اجتماعی در مناطق آزاد، امکان مشارکت با سرمایه گذاران خارجی بدون محدودیت در مشارکت و مالکیت صد درصد سرمایه گذاران خارجی وجود دارد.

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: امکان داشتن صد در صد سهام شرکت های ثبت شده توسط سرمایه گذاران خارجی، آزادی انتقال ارز به خارج از کشور بدون هیچ محدودیت، آزادی کامل ورود و خروج اصل سرمایه و سود حاصل از فعالیت های اقتصادی، حمایت و ضمانت سرمایه های خارجی، تجویز تاسیس بانک و بیمه های خارجی نیز در منطقه آزاد وجود دارد.

بلوچ برخورداری از مقررات خاص در صادرات، واردات و امور گمرکی و نیاز نبودن به روادید و سهولت در صدور مجوز ورود و اقامت خارجیان را از دیگر فرصت های مناسب سرمایه گذاری در چابهار عنوان کرد.

وی ارتقاء منطقه آزاد چابهار و تبدیل آن به کانون اصلی حمل و نقل ترانزیت در چهارچوب توسعه محور شرق کشور، اتصال به شبکه ریلی و گاز، امکان ساخت صنایع پایین دستی با شروع بکار صنایع سنگین از جمله پتروشیمی و فولاد و ساخت فرودگاه بین المللی را از جمله فرصت های آینده در بندر و منطقه آزاد چابهار عنوان کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.