| کد خبر: 147895 |

کیش میزبان اجلاس وزاری گردشگری IORA در بهمن ماه

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از برگزاری نخستین جلسه کمیته اجرایی اجلاس وزاری گردشگری IORA خبر داد.

تین نیوز
عبدالرضا مهاجری نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به تصویب اتحادیه همکاری های منطقه ای حاشیه اقیانوس هند نسبت به برگزاری نخستین جلسه کمیته اجرایی اجلاس وزاری گردشگری IORAدر ایران، مقدمات برگزاری این اجلاس از هم اکنون آغاز شده است.

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ادامه تصریح کرد: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده است این اجلاس بزرگ با رویکرد توسعه پایدار گردشگری دریایی و همکاری متقابل در حوزه دریایی با کشورهای عضو اتحادیه اقیانوس هند، بهمن ماه امسال به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.

به گفته وی، اشتغال زایی در سواحل دریای عمان در ایران و نیز در سایر کشورهای حاشیه اقیانوس هند می تواند بزرگ ترین مزیت توسعه گردشگری دریایی از طریق همکاری های مشترک اتحادیه عضو همکاری های منطقه ای حاشیه اقیانوس هند مطرح شود.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: در این راستا سازمان میراث فرهنگی با همکاری مشترک دستگاه های مرتبط در امور دریایی نسبت به برگزاری هر چه بهتر و با شکوه تر این اجلاس در ایران اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی در ادامه گفته های خود گفت: در همین راستا نخستین جلسه کمیته اجرایی اجلاس وزاری گردشگری اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند(IORA)، برگزار شد.

وی اظهار داشت: این جلسه هماهنگی در قالب کمیته اجرایی اجلاس با همکاری دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد، وزارت امور خارجه، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، خاطرنشان ساخت: تا بهمن ماه که زمان برگزاری اجلاس مذکور محسوب می شود، جلسات متعددی در قالب کمیته اجرایی این اجلاس برگزار خواهد شد.

مهاجری نژاد بیان داشت: با توجه به اینکه قرار است این اجلاس در جزیره کیش برگزار شود؛ لذا همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ادامه بیانات خود اذعان داشت: آب های ساحلی و سواحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان به ویژه بندر چابهار به عنوان هدف اصلی از توسعه گردشگری دریایی ایران بین کشورهای عضور اتحادیه همکاری های منطقه ای حاشیه اقیانوس هند (IORA)، محسوب می شود.

مهاجری نژاد اذعان داشت: از آنجا که امکانات لازم برای برگزاری این اجلاس منطقه ای در بندر چابهار وجود نداشت، لذا تصمیم برآن شد تا نخستین اجلاس وزاری گردشگری کشورهای عضو اتحادیه همکاری های منطقه ای حاشیه اقیانوس هند در جزیره کیش برگزار شود.

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: با توجه به نقش کلیدی دریای عمان در توسعه گردشگری ایران با کشورهای حاشیه اقیانوس هند، لذا بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در حاشیه این اجلاس دو روزه، تور یک روزه سفر به چابهار برای حاضرین در اجلاس برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفته های خود اضافه کرد: به این ترتیب وزاری گردشگری کشورهای عضو اتحادیه همکاری های مشترک اقیانوس هند از نزدیک با جاذبه های طبیعی و تاریخی سواحل دریای عمان و نیز زیرساختها و امکانات موجود در بندر چابهار آشنا خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، امید می رود با برگزاری نخستین اجلاس وزاری گردشگری کشورهای عضو اتحادیه همکاری های مشترک اقیانوس هند شاهد تحولات اساسی در بخش گردشگری دریایی کشور باشیم.

 

منبع: سايت خبری مانا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.