| کد خبر: 146998 |

تحول عظیم ملی در چابهار تا کمتر از دو سال آینده

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار زمان بهره برداری از خط انتقال گاز ایرانشهر-چابهار را سال 98 اعلام کرد و گفت: هم زمان با رسیدن گاز به چابهار فاز اول پتروشیمی نیگن مکران به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار زمان بهره برداری از خط انتقال گاز ایرانشهر-چابهار را سال 98 اعلام کرد و گفت: هم زمان با رسیدن گاز به چابهار فاز اول پتروشیمی نیگن مکران به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایسنا، اظهار کرد: فاز نخست پروژه نگین مکران با ظرفیت تولید سالانه 8.5 میلیون تن متانول و اشتغال زایی بیش از ھشت ھزار نفر تا اواسط سال 98 به بھره برداری می رسد.
وی افزود: عملیات اجرایی پتروشیمی نگین مکران در سال 91 و در قالب سه فاز آغاز شده که برآورد اولیه برای به اتمام رسیدن تمامی فازھای آن 10 سال است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان این که خوراک اصلی مجتمع پتروشیمی چابهار از نیروگاه گاز ایرانشهر تامین می شود تصریح کرد: عملیات اجرایی خط انتقال گاز ایرانشهر-چابهار با اعتباری بالغ بر هزار و صد میلیارد تومان به طول 285کیلومتر از اسفند 95 آغاز شده است و تا کنون25کیلومتر از آن لوله گذاری شده است.
کردی زمان بهره‎برداری از این پروژه را بهار 98 اعلام کرد و گفت: اعتبار این پروژه از طریق منابع داخلی شرکت پتروشیمی نگین مکران تامین می شود و پس از بهره برداری مردم شهر چابهار نیز از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.
وی با بیان اینکه خط انتقال گاز به چابهار در سه جبهه در حال اجراست افزود: روزانه بیش از 500نفر در پروژه خط لوله گاز ایرانشهر چابهار مشغول به کار هستند که با فعال سازی جبهه های دیگر میزان اشتغال زایی به بیش از 2هزارنفر نیز می‌رسد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به مذاکره یک شرکت هندی با شرکت پتروشیمی نگین مکران برای احداث این کارخانه گفت: کارخانه اوره هند با سرمایه گذاری دوشرکت هندی و یک شرکت ایرانی به میزان 800میلیون دلار در منطقه آزاد چابهار احداث می شود.
کردی هم چنین از ساخت نیروگاه 340مگاواتی برق منطقه آزاد چابهار خبرداد و گفت: این نیروگاه با سرمایه گذاری 780میلیارد تومان برای مصرف شهرک پتروشیمی نگین مکران توسط شرکت مپنا ساخته‌ می‌شود.
به گفته وی خوراک نیروگاه برق گاز متان است و بنا به پیش بینی ها 28 ماه آینده به بهره‌بردای می‌رسد چراکه سعی شده هم زمان به رسیدن گاز به چابهار به افتتاح شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.