| کد خبر: 146566 |

مناطق آزاد؛ امروز برنامه محورند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مناطق آزاد در آغاز یک خیز توسعه ای هستند.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مناطق آزاد در آغاز یک خیز توسعه ای هستند.

به گزارش فرینا به نقل از نشریه مناطق آزاد، عبدالرحیم کردی در خصوص مدیریت 4 ساله اکبر ترکان د رمناطق آزاد کشور گفت: آقای ترکان دو کار بزرگ در مناطق آزاد کشور انجام دادند؛ اول اینکه مناطق را برنامه ‌محور کردند؛ یک کار بسیار سنگین آسیب ‌شناسی و تدوین برنامه انجام دادند که این اتفاق سبب شد در حال حاضر همه مناطق آزاد کشور برنامه و ماموریت مشخص و خاص خود را داشته باشند و معیار ارزیابی عملکرد مدیران مبتنی بر عملکرد برنامه‌ها شده است.

وی ادامه داد: کار مهم دیگری که ایشان در مناطق انجام دادند، شفاف‌سازی و انضباط مالی و بودجه‌ای است. به نظر من هر دو مورد، ابزارهای قوی و ضروری بودند تا مناطق آزاد در ریل خود قرار گیرند و در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کنند.

کردی افزود: البته تمرکز بر توسعه زیرساخت‌ها و بسترسازی حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، فرصت مناسبی برای سرعت بخشیدن به آهنگ توسعه مناطق آزاد را فراهم کرد‌. نقش دادن به جوامع محلی و مشارکت آنان در فرآیندهای توسعه از جمله مباحث مهمی هستند که در مدل توسعه مناطق پیش از این مغفول مانده بود و در دولت یازدهم مورد عنایت ویژه قرار گرفت که اثرات ارزشمندی بر ساختار توسعه مناطق داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: بنده معتقدم در دولت دوازدهم بر مبنای ماموریت‌هایی که در دولت یازدهم برای مناطق آزاد کشور تعریف شده، باید حرکت‌مان را سرعت ببخشیم، چرا که با توجه به فضای جدیدی که کشور با آن روبه‌روست، خصوصا موفقیت‌هایی که دولت در پرونده هسته ای و تعامل با جهان داشته است، مناطق آزاد می‌توانند بهترین نقطه اتصال اقتصاد داخل با دنیای خارج باشند و هر قدر در مناطق آزاد بتوانیم کار قوی‌تر و موثرتری انجام دهیم، قطعا می‌تواند به تقویت اقتصاد داخلی کشور کمک کند.

کردی تاکید کرد: مناطق آزاد در آغاز یک خیز توسعه‌ای هستند؛ آنچه را که در چهار سال گذشته توفیق نداشتیم، استقرار سیستم‌های بانکی و مالی بود و ضرورت دارد در دور جدید با برنامه مشخص در این حوزه اقدامات موثری صورت پذیرد. سیستم‌های مالی مناسب ابزاری برای انتقال سرمایه و به تبع آن دانش و تکنولوژی هستند. مبادلات تجاری رقابت‌پذیر و قبول نقش بین‌المللی، مستلزم شریان انتقال پولی سهل و کم‌هزینه هستند.

 

منبع: پايگاه اطلاع رسانی فرینا (پایگاه خبری مناطق آزاد ویژه اقتصادی)

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.