| کد خبر: 141045 |

سفر مشاور رییس‌جمهور به منطقه آزاد ماکو

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در بخش گردشگری منطقه آزاد ماکو بازدید کرد.

اکبر ترکان در روز دوم حضور خود در منطقه آزاد ماکو صبح امروز از پروژه چندمنظوره آذرمال در شهر بازرگان بازدید کرد. این پروژه یک مجتمع خدماتی، تجاری و تفریحی است که مرکز خرید، پردیس سینمایی، رستوران و هتل را شامل میشود.
به گزارش فرینا، ترکان هم چنین از ساختمان شماره 2 سازمان منطقه آزاد ماکو واقع شده در شهر بازرگان و هتل 5 ستاره جواهر بازدید کرد.

بازدید از مراحل مرمت و نوسازی کاخ موزه باغچه جوق از دیگر برنامههای ترکان در ماکو بود. این عمارت تاریخی که مربوط به دوره قاجاریه است با اعتبارات سازمان منطقه آزاد ماکو و تحت نظارت اداره میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی در حال مرمت و بازسازی است.
هم چنین پروژه احداث مهمانسرا و بازارچه مرزی امید در شهرک ولیعصر، پایانه 12 هکتاری صادراتی در جاده ساری سو در همجواری مرز بازرگان، پروژه ساختمان های خدماتی در بوستان امام خمینی(ره) و پروژه منظرسازی و بهسازی مسیر قلعه قبان (کوه) از دیگر برنامههای دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به ماکو در روز دوم سفر به این منطقه بود.
ترکان در روز سوم (پنجشنبه 12 مردادماه) حضور در ماکو از چند پروژه سرمایهگذاری شده دیگر در منطقه آزاد ماکو بازدید میکند. کارخانه فروآلیاژ با سرمایهگذاری مستقیم کشور هند و نیروگاه تولید برق از جمله مواردی است که در این روز مورد بازدید قرار خواهد گرفت.
اکبر ترکان را در این سفر محمد معزالدین، معاون برنامهریزی و هماهنگی امور مناطق و درنا کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همراهی میکنند.

منبع: پايگاه اطلاع رسانی فرینا (پایگاه خبری مناطق آزاد ویژه اقتصادی)

اخبار مرتبط

خواندنی ها