| کد خبر: 140610 |

رشد 46 درصدی مجوزهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی

مدیر جذب سرمایه‌گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در زمینه صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری، 46 درصد رشد داشته ایم.

تین نیوز

مدیر جذب سرمایه‌گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در زمینه صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری، 46 درصد رشد داشته ایم.

‌به گزارش ایسنا، مهندس جواد کشلی با بیان اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در زمینه صدور مجوزهای سرمایه گذاری، 46 درصد رشد داشته ایم، اظهار کرد: از ابتدای فروردین ماه سالجاری تا پایان تیرماه، تعداد مجوزهای سرمایه‌گذاری صادره به بخش خصوصی داخلی و خارجی به تعداد 19 فقره افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه روند رو به رشد تعداد مجوزهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی از سال 93 آغاز شده است، افزود: در چهار ماهه ابتدایی سال 94 تعداد مجوزهای سرمایه گذاری صادره از سوی معاونت اقتصادی این سازمان 10 فقره بوده و این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 13 مجوز صادر شده است.

مدیر جذب سرمایه گذاری، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص ارزش ریالی این شاخص مهم اقتصادی، گفت: 19 مجوز صادره طی این مدت دارای ارزش مالی سرمایه گذاری اظهار شده 8639.9 میلیارد ریال بوده که نسبت به چهار ماه ابتدایی سال 95،بیانگر افزایش 15 درصدی است.

کشلی در ارتباط با حوزه های کاری مجوزهای فعالیت صادره با بیان اینکه تعدادی از این شرکت ها خارجی و با انتقال تکنولوژی از کشورهای آلمان و کره جنوبی است، گفت: هتل سازی، مجتمع های تفریحی و اقامتی،مجموعه های خدماتی و نمایشگاهی خودرو و در نهایت صنایع دانش‌بنیانی همچون تولید پوست طبیعی و ساخت دستگاه دیاگ خودرو، حوزه های فعالیت شرکت هایی است که از این سازمان مجوز سرمایه گذاری اخذ کرده‌اند.

وی اعمال تمامی مزایا و معافیت های مترتب بر سرمایه گذاری در منطقه و رونق فضای کسب و کار از طریق حمایت و ارائه مشاوره های لازم که منجر به فعال سازی واحدهای صنعتی راکد شده را از دلایل دست یابی به رشد در شاخص اقتصادی صدور مجوز سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی اعلام و اضافه کرد: فعالیت بورس کالای منطقه به عنوان عامل شفافیت معاملات و مرکز نمایشگاهی بین المللی منطقه که در آشنایی بیشتر فعالین اقتصادی با ظرفیت ها و علایق یکدیگر نقش داشته، تکمیل پروژه هایی همچون بهره برداری از دو پست اسکله از مجتمع بندری کاسپین به همراه بالا رفتن ارتباطات ملی و بین المللی منطقه با حضور رئیس و معاون رئیس جمهور و نمایندگان شرکت ها و کشورهای دیگر، زمینه افزایش رغبت سرمایه گذاران برای حضور و فعالیت اقتصادی در نزدیک ترین منطقه آزاد به پایتخت کشور که در کریدور بین المللی شمال جنوب نیز قرار گرفته، را پدید آورده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.