| کد خبر: 75623 |

دبیر انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودروهای کشور در گفتگو با تین نیوز خبرداد:

◄ انجمن صنفی معاینه فنی، حلقه واصل دولت و بخش خصوصی

تین نیوز | دبیر انجمن صنفی معاینه خودروهای کشور گفت: انجمن صنفی معاینه فنی خودروهای سنگین با ادغام در بخش معاینه فنی خودروهای سبک، از هشت سال پیش کار خود را دنبال می کند.

سید محسن علوی در گفتگو با تین نیوز با اشاره به مشکلات و موانع موجود در بخش معاینه فنی خودرو در کشور، اظهار داشت: متاسفانه برخی از مسائل موجب شد تا طی شش سال ابتدایی عمر این انجمن اقدامات مناسبی در برقراری ارتباط با دولت و بخش های خصوصی فعال در این حوزه صورت نگیرد اما در دو سال گذشته اتفاقات خوبی در معاینه فنی افتاد که هر چند منجر به تصمیم قطعی کارآمدی نشد اما این مرکز را به خوبی نزد این صنف معرفی کرد.

وی افزود: با تشکیل انجمن صنفی معاینه فنی، دولت و دارندگان مراکز معاینه فنی به این نکته واقف شدند که متولی مشخصی ار این بخش حمایت کرده و مسایل آن را پیگیری می کند. تشکل قانونی و قابل احترامی هست که صدای دو طرف را به یکدیگر منتقل می سازد.

علوی در ادامه با بیان اینکه انجمن صنفی مراکز معاینه فنی در تلاش است تا اهداف و نحوه عملکرد خود را به مردم و مسئولان این صنعت معرفی کند، تصریح کرد: خوشبختانه انجمن صنفی مراکز معاینه توانست نگرش منفی در این بخش را به دیدگاه مثبت و جامعه گرایانه معطوف نماید. قطعا این امر جز در سایه تلاش و تحمل سختی ها از سوی اعضای فعال در این انجمن ممکن نبود.

وی از برگزاری جلسات متعدد با برخی مسئولان قوه مقننه خبر داد و گفت: دکتر لاریجانی با سابقه بیست و اندی سال در قوه قانون گذاری کشور همکاری و رهنمایی های مثمر ثمری را در باب مدیریت بهینه انجمن صنفی مراکز معاینه فنی به مسئولان این بخش داشتند که تا حد زیادی راهگشای ما در اداره این بخش از صنعت خودرو واقع شد.

علوی با اشاره به تصمیم گیری های گذشته دولت در خصوص مراکز معاینه فنی، ابراز داشت: این گونه تصمیم گیری ها که فاقد وجاهت کارشناسی و بدون حضور متخصصان این بخش اتخاذ می شد مانع از پیشرفت در بحث معاینه فنی خودرو به صورت کاملا تخصصی بود که با ورود انجمن به آن، توانستیم با حضور در جلسات ویژه، در تدوین و برنامه ریزی ها در این بخش حضور خوبی داشته و نظر انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودروهای کشور را به عنوان یک مرکز تخصصی را مورد توجه قرار دهیم که در نوع خود قابل توجه است.

رئیس مراکز معاینه فنی شهر قم، افزود: علیرغم اینکه نظر جامع نگری در این زمینه وجود ندارد در تلاش هستیم تا با شکیبایی نظرات درست و کارشناسی شده ای را به مراجع تصمیم گیرنده انتقال داده و از این طریق جو نامساعد موجود در جامعه را که علیه مراکز معاینه فنی خودروها وجود داد را تغییر دهیم. البته ناگفته نماند که برخی از باورهای مردم ناشی از عملکرد ضعیف تعداد محدودی از مراکز معاینه فنی خودروها نیز بوده است.

به گفته وی، روند در وهله نخست، تا کنون کار به جایی نرسیده که بتوان اصلاحی در این بخش انجام داد و از سویی دیگر اطلاع رسانی که بعد اصلی در تنویر افکار عمومی است، به نحو مطلوب در خدمت این بخش قرار نگرفته تا بتوان از این طریق بعضی از مشکلات ناشی از عملکرد نامناسب در برخی بخش ها را از اذهان عمومی پاک کرد.

علوی افزود: متاسفانه صدور برگه غیر مجاز از سوی برخی سود جویان باعث بی اعتمادی روز افزون نزد مردم شده، در صورتیکه بیش از 80 درصد کارت های صادره تقلبی بوده و از سوی جاعلین حرفه به متقاضیان ارائه می شود.

وی تاکید کرد: در مصوبات هیئت وزیران به خوبی وظایف کارگروه دیده شده و شرایط احراز صلاحیت مراکز معاینه فنی به خوبی عنوان شده و نظارت را نیز وظیفه ذاتی این بخش می داند لذا داشتن سامانه یکپارچه می تواند بحث نظارت در مراکز معاینه فنی خودروها را به خوب مدیریت کند. متاسفانه طرح سامانه یکپارچه ساز نظارت بر معاینه فنی خودرو ها از عزم و اراده جدی در اجرا بی بهره مانده است.

دبیر انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودروهای کشور در پایان خاطر نشان کرد: قطعا این طرح با مدیریت جامع ظرف کمتر از یک سال می تواندبه خدمت مراکز معاینه فنی در آمده و فرصت سوء استفاده را از فرصت طلبان در این بخش بگیرد اما این کار مستلزم هماهنگی میان بخشی است که موجب کندی روند اجرایی دربخش معاینه فنی خودروها در کشور شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • موسی اسماعیل پور 0 0

    سلام،قبل از تعویض پلاک معاینه فنی را اجباری کردن، و معاینه را هم برای پلاک خودرو میدن ، پس برای پلاک جدید هم باید معاینه بگیریم ،یعنی در یک روز دو تا معاینه. آیا این انصافه و منطقی،جواب منو به من ایمیل کنید