| کد خبر: 157995 |

◄ تکذیب طولانی شدن پروسه معاینه‌فنی دوگانه‌سوزها

با انتشار خبرهایی مبنی بر طولانی شدن پروسه معاینه‌فنی خودروهای دوگانه‌سوز در پی اضافه شدن استاندارد باز و بسته کردن مخازن، رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران این موضوع را تگذیب کرده و گفت: باز وبسته کردن مخارن مانعی در برابر دریافت برگه معاینه‌فنی خودروهای دوگانه‌سوز نیست.

تین نیوز

با انتشار خبرهایی مبنی بر طولانی شدن پروسه معاینه‌فنی خودروهای دوگانه‌سوز در پی اضافه شدن استاندارد باز و بسته کردن مخازن، رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران این موضوع را تگذیب کرده و گفت: باز وبسته کردن مخارن مانعی در برابر دریافت برگه معاینه‌فنی خودروهای دوگانه‌سوز نیست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدنواب حسینی‌منش تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد به منظور تست خودروهای دوگانه‌سوز 3 دستورالعمل به مراکز معاینه‌فنی ابلاغ کرده که یکی از آنها تست مخزن خودروهای دوگانه به دو صورت باز وبسته است.

وی افزود: پس از تست چشمی خودروهای دوگانه‌سوز نوبت به تست مخازن این خودروها می‌رسد که در صورت مشاهده نقص در آن، خودرو به مراکزی که از سوی وزارت صنعت محهز به وسایل تست مخازن شناخته شده‌اند دلالت می‌شود.

حسینی‌منش با بیان این‌که « مشکل اساسی در این بین عدم توجه به مباحث ایمنی در تعمیرگاه‌ها است»، گفت: طبق دستورالعمل سازمان ملی استاندارد تحهیزات و آچار ویژه‌ای برای باز وبست کردن مخازن لازم است که متاسفانه در برخی تعمیرگاه‌ها به این نکته توجه نمی‌شود و با این کار صدماتی که به مخازن وارد می‌شود در آینده برای دارنده خودرو خطر آفرین است.

وی با تاکید بر پرهیز از هرگونه اقدام عیرکارشناسی و غیرفنی در باز وبسته کردن مخارن خودروهای دوگانه‌سوز، یادآور شد: با اعلام این مهم به سازمان ملی استاندارد، این سازمان به طور مجدانه پیگیر استفاده از تجهیزات فنی در باز و بسته کردن مخازن در مراکز تعمیرگاهی شد.

حسینی‌منش با یادآوری این مهم که تست مخارن خودروهای دوگانه‌سوز باید در مراکز تعمیرگاهی و مجاز شرکت‌های تولید کننده خودرو انجام بگیرد، گفت: مراکز باید با این کار اختصاص پیدا کنند که تنها به تست مخارن بپردازند و در کنار ان اقدام به صافکاری وجوشکاری نکنند زیرا، این قبیل کارها خطر انفجار در مراکز را چند برابر افزایش می‌دهند.

معاینه فنی خودرو گازسوز

رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به این‌که، چنان‌چه خودروئی نیاز به تست هیدرواستاتیک داشت، برگه معاینه‌فنی 3 ماهه برای آن صادر و به منظور تکمیل کار به مراکز مجاز فرستاده می‌شود و در صورت عدم مراجعه به مراکز به صورت خودکار برگه موقت باطل و برابر قانون با دارنده خودرو برخورد می‌شود ولی، با مراجعه و تائید سلامت مخزن از سوی مراکز مجاز برگه معاینه‌فنی به‌طئر خودکار برای یک سال تمدید خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، گفته می‌شد که باز وبسته کردن مخازن خودروهای دوگانه‌سوز تبدیل به یکی از  مشکلات دارندگان این قبیل خودروها شده و کار معاینه‌فنی را به درازا می‌کشاند که با این توضیحات قطعا جایی برای ادامه دلواپسی همیشه دلواپسان وجود ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.