| کد خبر: 151203 |

◄ معاینه فنی دوگانه‌سوزها مشروط شد

مسائل پیرامون بازرسی مخازن گاز در خودروهای دوگانه‌سوز در نشست تخصصی بررسی معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز و مراکز هیدرواستاتیک مورد بررسی قرار گرفت.

تین نیوز

در نشست بررسی معاینه‌فنی خودروهای دوگانه‌سوز و مراکز هیدرواستاتیک، قرار بر این شده که معاینه فنی قسمت بنزینی به صورت مشروط دریافت شود و تا مهیا شدن زیرساخت‌های مربوطه، کلیه خودروهای دوگانه‌سوزی که پس از مراجعه به مراکز معاینه فنی نیاز به آزمون هیدروستاتیک دارند ضمن ثبت پذیرش در مرکز هیدروستاتیک و تحویل مخزن، مجاز به اخذ معاینه فنی بنزینی در سامانه سیمفا شوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور، در این نشست، سعید قیصر، مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور در خصوص طرح معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز، بازرسی مخازن CNG، دستورالعمل‌ها، استانداردهای لازم و مدت زمان مورد نیاز برای انجام طرح توضیحاتی داد.

او همچنی با ارائه آمار مراکز موجود در استان‌ها، در خصوص مواجه با بحران جدی درصورت عدم گزینش مطلوب و کارشناسی شده متقاضیان مراکز هیدروستاتیک هشدار داد.

پیش از این هیات وزیران مقرر کرده بود که برای خودروهای دوگانه‌سوز با عمر مخزن بیش از ۶ سال علاوه بر معاینه فنی بنزینی، تست هیدرواستاتیک که مخصوص مخزن گاز CNG این خودروهاست، نیز انجام گیرد ؛ اما مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای کشوراعلام کرده بود که  زیرساخت‌های لازم برای اجرای این مصوبه در حال حاضر وجود ندارد و پس از این دارندگان خودروهای دوگانه سوز می‌توانند در مرحله معاینه فنی عادی پذیرش شوند و تا سه ماه فرصت دارند با مراجعه به مراکز تست هیدروستاتیک، معاینه فنی مورد نظر را اخذ کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.