| کد خبر: 139652 |

رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه‌فنی کشور در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ مصوبه اخیر سازمان حفاظت محیط‌زیست مصداق بارز اجحاف است/ تنش در مراکز معاینه‌فنی

یکی دو روزی است که مصوبه محیط‌زیست در خصوص اجرای حدود مجار معاینه‌فنی سروصدای زیادی را ایجاد و مراجعین به این مراکز را با مانعی روبه‌رو کرده است که شاید هیچ‌گاه نتوانند از آن عبور کنند.

تین نیوز

یکی دو روزی است که مصوبه محیط‌زیست در خصوص اجرای حدود مجار معاینه‌فنی سروصدای زیادی را ایجاد و مراجعین به این مراکز را با مانعی روبه‌رو کرده است که شاید هیچ‌گاه نتوانند از آن عبور کنند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در حالی از اجرای حدود مجاز معاینه فنی جدید خبر می‌دهد که شرایط معاینه‌فنی مندرج در مصوبه این سازمان نزد خودروهای تازه تولید هم به ندرت یافت می‌شود چه رسد به این‌که خودروهایی که در 10 سال گذشته تولید شده‌اند.

رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه‌فنی کشور با ابراز نگرانی از اجرای مصوبه اخیر سازمان حفاظت محیط‌زیست، اظهار داشت: از روز گذشته طبق مصوبه سازمان حفاظت محیط‌زیست مقادیر استانداردهای آلایندگی در اجرای معاینه‌فنی تغییر کرد که زحمت زیادی را برای مردم به همراه خواهد داشت.

عباس مجیدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: مصوبه اخیر سازمان حفاظت محیط‌زیست مصداق اجحاف در حق دارندگان خودروئی است که وسیله‌نقلیه آنها با استاندارد کمتر از یورو 4 تولید شده و به هر دلیلی ناگزیر به استفاده از  آن هستند.

وی با اشاره به تنش ایجاد شده در مراکز معاینه‌فنی از رهگذر تصویب افزایش حدود مجاز استانداردهای معاینه‌فنی، یادآور شد: انعکاس منفی این مصوبه به قدری بوده که بسیاری از مراجعین به اعتراض شدید پرداخته و صاحبان مراکز نیز پاسخی برای ارائه به آنان ندارند.

مجیدی‌نژاد تاکید کرد: مسئولیت اجرای این مصوبه بر عهده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ستاد مرکز معاینه‌فنی و اتحادیه حمل‌ونقل همگانی است که باید پیش از هر چیز تکلیف مردم و دارندگان خودروهای دارای استاندارد یورو 2 را مشخص کنند.

رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه‌فنی کشور با یادآوری نبود بنزین یورو 4 در اکثر مناطق کشور، خاطرنشان کرد: چگونه می‌توان از مردم عادی انتظار رعایت استانداردی را داشت که ملزومات آن‌را در اختیار ندارند، معضلات زیادی در میان راه برای اجرای مصوبه اخیر سازمان حفاظت محیط‌زیست وجود دارد که باید پیش از مصوب کردن آن، مورد توجه قرار می‌گرفت.

به گزارش تین‌نیوز، سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست دیروز در حالی نوید اجرای حدود مجاز معاینه‌فنی جدید را از امروز داد، که به گفته او با اجرای این حدود مجاز سختگیرانه، 9 تا 10 درصد از میزان آلودگی که مربوط به عدم کارکرد صحیح خودروها در چرخه مصرف است، کاهش می‌یابد.

حدود مجاز معاینه‌فنی که تاکنون اجرا می‌شود مصوب سال 1374 است، این مصوبه به دوره قبل از ارتقای استاندارد خودروها برمی‌گردد، در حدود مجاز معاینه‌فنی قدیم، قطعات کنترل آلایندگی خودروها مدنظر قرار نگرفته بود، در آن زمان این قطعات در خودروسازی ما وجود نداشت، اما امروزه خودروسازان ما ملزم به رعایت استانداردهای یورو 4 هستند و تمامی خودروهای تولیدی باید استاندارد یورو 4 را رعایت کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.